דף הבית » כמה זמן צריך » כמה זמן צריך לבשל עדשים שחורות?

כמה זמן צריך לבשל עדשים שחורות?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן צריך לבשל עדשים שחורות?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה עדשים שחורות?

עדשים שחורות, הידועות גם בשם עדשי בלוגה, הן סוג של קטניות שצבען קטן, עגול ושחור. הם סוג של עדשים שמקורו בהודו ומהוות מרכיב פופולרי במטבח ההודי. עדשים שחורות עשירות בחלבון וסיבים ומהוות מקור מצוין לויטמינים ומינרלים. הם גם דלים בשומן ובקלוריות, מה שהופך אותם לבחירה בריאה לכל דיאטה.

איך לבשל עדשים שחורות

בישול עדשים שחורות קל וניתן לעשות זאת במגוון דרכים. הדרך הנפוצה ביותר לבשל עדשים שחורות היא לבשל אותן בסיר מים רותחים כ-20 דקות. שיטה זו תניב מרקם רך וקרמי. אם אתם מעדיפים מרקם מוצק יותר, אפשר להפחית את זמן הבישול ל-15 דקות.

שיטת הכיריים

כדי לבשל עדשים שחורות על הכיריים, התחל בשטיפה של העדשים במסננת. זה יסיר כל לכלוך או פסולת. לאחר מכן, מניחים את העדשים בסיר ומכסים אותן במים. מביאים את המים לרתיחה ולאחר מכן מנמיכים את האש לרתיחה. מבשלים את העדשים במשך 20 דקות, או עד שהן רכות. לאחר שהעדשים מבושלות, מסננים אותן במסננת ומתבלים כרצונך.

שיטת סיר לחץ

בישול עדשים שחורות בסיר לחץ היא דרך מצוינת לחסוך זמן. מתחילים בשטיפה של העדשים במסננת. לאחר מכן, הניחו את העדשים בסיר הלחץ והוסיפו מספיק מים כדי לכסות אותן. סגור את המכסה והגדר את סיר הלחץ ללחץ גבוה. מבשלים את העדשים במשך 10 דקות ואז תנו ללחץ להשתחרר באופן טבעי. לאחר שהלחץ השתחרר, פותחים את המכסה ומתבלים את העדשים כרצוי.

שיטת בישול איטי

בישול עדשים שחורות בסיר איטי הוא דרך מצוינת להכין מנה עם טעם. מתחילים בשטיפה של העדשים במסננת. לאחר מכן, הניחו את העדשים בתנור האיטי והוסיפו מספיק מים כדי לכסות אותן. כוונו את התנור האיטי לנמוך ומבשלים את העדשים במשך 4-6 שעות, או עד שהן רכות. לאחר שהעדשים מבושלות, מתבלים לפי הרצון.

כיצד לאחסן עדשים שחורות

ניתן לשמור עדשים שחורות בכלי אטום במקרר עד 5 ימים. ניתן גם להקפיא אותם עד 3 חודשים. כדי להקפיא עדשים שחורות, מניחים אותן בכלי אטום ומאחסנים במקפיא. כאשר אתה מוכן להשתמש בהם, הפשר אותם במקרר למשך הלילה.

סיכום

עדשים שחורות הן קטניה מזינה וטעימה שניתן לבשל במגוון דרכים. כדי לבשל עדשים שחורות, אפשר לבשל אותן בסיר מים רותחים במשך 20 דקות, לבשל אותן בסיר לחץ במשך 10 דקות, או לבשל אותן בסיר איטי במשך 4-6 שעות. ניתן לשמור עדשים שחורות במקרר עד 5 ימים או במקפיא עד 3 חודשים. למידע נוסף על בישול עם עדשים שחורות, בדוק את הסרטון הזה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן