דף הבית » כמה זמן צריך » כמה זמן כדאי ליטול חומצה פולית לפני ההריון?

כמה זמן כדאי ליטול חומצה פולית לפני ההריון?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן כדאי ליטול חומצה פולית לפני ההריון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי חומצה פולית?

חומצה פולית היא ויטמין B החיוני לנשים בהריון. זה עוזר למנוע מומים מולדים במוח ובעמוד השדרה של התינוק. חומצה פולית נמצאת באופן טבעי במזונות כמו ירקות ירוקים, קטניות ופירות הדר. זה זמין גם בצורת תוספת.

היתרונות של נטילת חומצה פולית לפני הריון

נטילת חומצה פולית לפני ההריון יכולה לעזור להפחית את הסיכון למומים מולדים מסוימים. זה יכול גם לעזור להפחית את הסיכון ללידה מוקדמת ומשקל לידה נמוך. חומצה פולית יכולה גם לעזור להפחית את הסיכון להפלה וללידה מת.

מפחית את הסיכון למומים בתעלה העצבית

חומצה פולית חשובה להתפתחות הצינור העצבי של התינוק. זהו המבנה שיהפוך בסופו של דבר למוחו ולעמוד השדרה של התינוק. נטילת חומצה פולית לפני ההריון יכולה לעזור להפחית את הסיכון למומים בצינור העצבי כגון עמוד השדרה ביפידה.

מפחית את הסיכון ללידה מוקדמת

נטילת חומצה פולית לפני ההריון יכולה גם לעזור להפחית את הסיכון ללידה מוקדמת. לידה מוקדמת היא כאשר תינוק נולד לפני שבועות 37 להריון. תינוקות שנולדו בפגים נמצאים בסיכון לבעיות בריאות כמו קשיי נשימה ועיכובים התפתחותיים.

כמה זמן כדאי ליטול חומצה פולית לפני ההריון?

מומלץ לנשים ליטול תוספת יומית של 400 מיקרוגרם (מק"ג) חומצה פולית לפחות חודש לפני הכניסה להריון. זה יעזור להבטיח שהצינור העצבי של התינוק מפותח כראוי. נשים צריכות להמשיך ליטול תוספת יומית של 400 מק"ג חומצה פולית לאורך כל ההריון.

השוואה מהירה

תקופת זמן כמות חומצה פולית
חודש לפני ההריון 400 מק"ג
במהלך ההריון 400 מק"ג

בנוסף לנטילת תוספת יומית של חומצה פולית, נשים צריכות לאכול גם מזונות העשירים בחומצה פולית. אלה כוללים ירקות עליים ירוקים, קטניות ופירות הדר.

שאלות ותשובות

ש: מהם היתרונות של נטילת חומצה פולית לפני ההריון?

ת: נטילת חומצה פולית לפני ההריון יכולה לעזור להפחית את הסיכון למומים מולדים מסוימים, לידה מוקדמת, משקל לידה נמוך, הפלה ולידה מת. זה חשוב גם להתפתחות הצינור העצבי של התינוק.

ש: כמה חומצה פולית עלי לקחת לפני ההריון?

ת: מומלץ לנשים ליטול תוספת יומית של 400 מיקרוגרם (מק"ג) חומצה פולית לפחות חודש לפני הריון. נשים צריכות להמשיך ליטול תוספת יומית של 400 מק"ג חומצה פולית לאורך כל ההריון.

סיכום

חומצה פולית היא ויטמין חיוני לנשים בהריון. נטילת תוספת יומית של 400 מק"ג חומצה פולית לפחות חודש לפני ההריון יכולה לעזור להפחית את הסיכון למומים מולדים מסוימים, לידה מוקדמת, משקל לידה נמוך, הפלה ולידה מת. נשים צריכות לאכול גם מזונות העשירים בחומצה פולית כמו ירקות ירוקים, קטניות ופירות הדר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן