דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן נמשך שחר תשעה באב?

כמה זמן נמשך שחר תשעה באב?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך שחר תשעה באב?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה תשעה באב?

תשעה באב הוא יום אבל יהודי המציין את חורבן שני המקדשים בירושלים. הוא מתקיים ביום התשיעי של חודש אב, שחל בדרך כלל ביולי או אוגוסט. תשעה באב הוא שיאו של תקופת אבל בת שלושה שבועות שמתחילה בצום י"ז בתמוז.

כמה זמן נמשך שחר תשעה באב?

שחר תשעה באב, המכונה בין השמשות, מתחיל עם הזריחה ונמשך עד הצהריים. פרק זמן זה נחשב לחלק האינטנסיבי ביותר של היום, והוא זמן להרהורים מעמיקים ולתפילה. בתקופה זו נהוג להימנע מאכילה, שתייה, רחצה, נעילת נעלי עור וכל פעילות אחרת הנחשבת להנאה.

המשמעות של בין השמשות

בין השמשות הוא זמן להרהורים עמוקים ולתפילה, שכן מאמינים שזה הזמן שבו התרחש חורבן שני המקדשים בירושלים. במהלך תקופה זו, מעודדים את היהודים לזכור את סבלו של העם היהודי לאורך ההיסטוריה, ולהרהר בשבריריות החיים.

שיטות האבלות של תשעה באב

בנוסף להגבלות של "בין השמשות", יש עוד כמה נוהגי אבלות הנוהגים בתשעה באב. אלו כוללים:

  • נמנעים מלברך אחד את השני
  • ישיבה על הרצפה או כיסאות נמוכים
  • אמירת תפילות אבל מיוחדות
  • קריאת מגילת איכה
  • צום 25 שעות

סוף תשעה באב

תשעה באב מסתיים עם רדת הלילה, כאשר הצום נשבר בסעודה מיוחדת המכונה סעודת חברה. ארוחה זו נאכלת באופן מסורתי עם חברים ובני משפחה, והיא זמן לחגוג את סוף יום האבל.

סיכום

תשעה באב הוא יום אבל המציין את חורבן שני המקדשים בירושלים. שחר תשעה באב, המכונה בין השמשות, מתחיל עם הזריחה ונמשך עד הצהריים. במהלך תקופה זו, מעודדים את היהודים לזכור את סבלו של העם היהודי לאורך ההיסטוריה, ולהרהר בשבריריות החיים. תשעה באב מסתיים עם רדת הלילה, כאשר הצום נשבר בסעודה מיוחדת המכונה סעודת חברה. למידע נוסף על תשעה באב, צפו בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן