דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן נמשך צום תשעה באב?

כמה זמן נמשך צום תשעה באב?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך צום תשעה באב?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה תשעה באב?

תשעה באב הוא יום צום יהודי המנציח את חורבן בית המקדש הראשון והשני בירושלים. הוא מתקיים ביום התשיעי של חודש אב, שחל בדרך כלל ביולי או אוגוסט. הצום מתחיל בשקיעה בערב שלפני היום התשיעי באב ומסתיים עם רדת הלילה למחרת. הצום מתקיים על ידי הימנעות מאוכל ומשקה, הימנעות מכביסה ורחצה והימנעות מנעלי עור. זהו יום אבל ותפילה, ורבים מבלים את היום בבית הכנסת, קוראים ממגילת איכה ומתפללים תפילות מיוחדות.

מה המשמעות של תשעה באב?

תשעה באב הוא יום אבל על חורבן בית המקדש הראשון והשני בירושלים. בית המקדש הראשון נחרב על ידי הבבלים בשנת 586 לפנה"ס, ובית המקדש השני נחרב על ידי הרומאים בשנת 70 לספירה. חורבן המקדשים סימן את סופה של המלוכה היהודית ותחילתה של גלות היהודים מארץ ישראל. היום הוא גם יום אבל על טרגדיות נוספות שפקדו את העם היהודי לאורך ההיסטוריה, לרבות גירוש יהודים מספרד ב-1492 והשואה.

כמה זמן נמשך צום תשעה באב?

צום תשעה באב נמשך 25 שעות, משקיעת החמה בערב שלפני יום תשיעי באב ועד רדת הלילה למחרת. זהו אותו פרק זמן שבו עמדו בית המקדש הראשון והשני בטרם נחרבו.

המשמעות של צום 25 שעות

הצום בן 25 השעות נועד לסמל את האבל על חורבן המקדשים. זה גם נועד להזכיר לנו את שבריריות החיים ואת החשיבות של להוקיר כל רגע.

מתכוננים לצום

בימים שלפני הצום נהוג להכין באכילת ארוחה קלה בשעות אחר הצהריים לפני תחילת הצום. ארוחה זו ידועה בשם סעודה המפסקת, או "סעודת הפסקה". הוא נועד לספק פרנסה לצום ולעזור לגוף להסתגל למחסור באוכל ושתייה.

שמירה על הצום

במהלך הצום נהוג להימנע מאכילה ושתייה, כביסה ורחצה, נעילת נעלי עור ומקיום יחסי אישות. כמו כן, נהוג לבלות את היום בבית הכנסת, לקרוא ממגילת איכה ולהשמיע תפילות מיוחדות.

שוברים את הצום

הצום נשבר עם רדת הלילה ביום העשירי באב. נהוג לשבור את הצום בארוחה קלה כמו לחם ומים או פירות. כמו כן נהוג לומר ברכות הודיה מיוחדות על האוכל. תשעה באב הוא יום אבל ותפילה חגיגי, אך הוא גם יום של תקווה והתחדשות. בקיום הצום אנו זוכרים את חורבן המקדשים ואת הטרגדיות שפקדו את העם היהודי לאורך ההיסטוריה. אנו גם זוכרים שלמרות הטרגדיות הללו, העם היהודי סבל וימשיך להחזיק מעמד. למידע נוסף על תשעה באב, צפה בסרטון זה מיוטיוב.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן