דף הבית » כמה זמן מחזיק » כמה זמן נמשך החיסון נגד שעלת בהריון?

כמה זמן נמשך החיסון נגד שעלת בהריון?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך החיסון נגד שעלת בהריון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה שעלת?

שעלת, המכונה גם שעלת, היא זיהום חיידקי מדבק מאוד של מערכת הנשימה. היא נגרמת על ידי החיידק Bordetella pertussis, ומתפשטת דרך טיפות באוויר כאשר אדם נגוע משתעל או מתעטש. תסמינים של שעלת כוללים נזלת, התעטשות ושיעול קל שהופך בהדרגה לחמור יותר ויכול להימשך שבועות. התסמין האופייני ביותר לשעלת הוא שיעול קשה, בלתי נשלט, המסתיים בצליל "וופ" גבוה. שעלת יכולה להיות רצינית, במיוחד אצל תינוקות וילדים קטנים, ואף יכולה להיות קטלנית.

חיסון נגד שעלת במהלך ההריון

החיסון נגד שעלת מומלץ לנשים בהריון בשליש השלישי להריון, בין שבוע 27 ל-36 להריון. הסיבה לכך היא שהחיסון מספק הגנה לתינוק שזה עתה נולד, שהוא צעיר מכדי לקבל את החיסון בעצמו. החיסון ניתן בשילוב עם חיסון טטנוס ודיפטריה (Tdap). החיסון בטוח לנשים בהריון ולתינוקותיהן, ואינו ידוע כגורם נזק. חשוב לציין כי החיסון נגד שעלת אינו מספק הגנה מיידית לתינוק, אלא מספק הגנה לתינוק לאחר הלידה.

כמה זמן נמשך החיסון נגד שעלת בהריון?

החיסון נגד שעלת יעיל עד שנתיים לאחר מתןו. המשמעות היא שההגנה שמעניק החיסון תחזיק מעמד עד שנתיים, גם אם האם כבר לא בהריון. זו הסיבה שחשוב לנשים בהריון לקבל את החיסון בשליש השלישי, שכן הוא יספק הגנה לתינוק עד שנתיים לאחר הלידה.

השוואה מהירה

תַרכִּיב משך ההגנה
שעלת עד שנתיים

בטיחות החיסון נגד שעלת במהלך ההריון

החיסון נגד שעלת בטוח לנשים הרות ולתינוקות שלהן. זה לא ידוע כגורם נזק, ומומלץ על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). ה-CDC ממליץ לנשים הרות לקבל את החיסון נגד שעלת בשליש השלישי, בין שבועות 27 ל-36 להריון.

שאלות ותשובות

ש: האם החיסון נגד שעלת בטוח לנשים בהריון?

ת: כן, החיסון נגד שעלת בטוח לנשים הרות ולתינוקות שלהן. זה לא ידוע כגורם נזק, ומומלץ על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

ש: כמה זמן מחזיק החיסון נגד שעלת בהריון?

ת: החיסון נגד שעלת יעיל עד שנתיים לאחר מתןו. המשמעות היא שההגנה שמעניק החיסון תחזיק מעמד עד שנתיים, גם אם האם כבר לא בהריון.

סיכום

שעלת, המכונה גם שעלת, היא זיהום חיידקי מדבק מאוד של מערכת הנשימה. החיסון נגד שעלת מומלץ לנשים בהריון בשליש השלישי להריון, בין שבוע 27 ל-36 להריון. החיסון בטוח לנשים בהריון ולתינוקות שלהן, ולא ידוע כגורם נזק. החיסון נגד שעלת יעיל עד שנתיים לאחר מתןו, ומעניק הגנה לתינוק עד שנתיים לאחר הלידה. ה-CDC ממליץ לנשים הרות לקבל את החיסון נגד שעלת בשליש השלישי, בין שבועות 27 ל-36 להריון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן