דף הבית » כמה זמן לפני » חומצה פולית: כמה זמן לפני ההריון?

חומצה פולית: כמה זמן לפני ההריון?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

חומצה פולית: כמה זמן לפני ההריון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי חומצה פולית?

חומצה פולית היא ויטמין B החיוני להתפתחות בריאה של תינוק במהלך ההריון. זה עוזר למנוע מומים מולדים של המוח ועמוד השדרה, הידועים בשם מומים בצינור העצבי. חומצה פולית נמצאת באופן טבעי בחלק מהמזונות, אך היא זמינה גם כתוסף.

אילו מזונות מכילים חומצה פולית?

חומצה פולית נמצאת באופן טבעי במגוון מזונות, כולל ירקות ירוקים, קטניות, אגוזים ודגנים מועשרים. כמה מהמקורות הטובים ביותר לחומצה פולית כוללים תרד, ברוקולי, אספרגוס, עדשים ודגני בוקר מועשרים.

כמה חומצה פולית אני צריך לקחת?

הצריכה היומית המומלצת של חומצה פולית לנשים בהריון היא 400 מיקרוגרם (מק"ג). חשוב לציין שכמות זו גבוהה מהצריכה היומית המומלצת לנשים שאינן בהריון, שהיא 400 מק"ג.

כמה זמן לפני ההריון כדאי לי להתחיל לקחת חומצה פולית?

מומלץ לנשים להתחיל ליטול חומצה פולית לפחות חודש לפני הכניסה להריון. הסיבה לכך היא שהצינור העצבי, שהוא המבשר למוח ולעמוד השדרה, מתחיל להיווצר במהלך השבועות הראשונים של ההריון. נטילת חומצה פולית לפני ההריון יכולה לעזור להפחית את הסיכון למומים בתעלה העצבית.

שאלות ותשובות

ש: האם זה בטוח לקחת חומצה פולית במהלך ההריון?

ת: כן, זה בטוח לקחת חומצה פולית במהלך ההריון. למעשה, מומלץ לנשים בהריון לקחת 400 מק"ג חומצה פולית בכל יום.

ש: האם אוכל לקבל מספיק חומצה פולית ממזון?

ת: אמנם אפשר לקבל מספיק חומצה פולית מהמזון, אבל זה יכול להיות קשה לעמוד בצריכה היומית המומלצת. מסיבה זו, נשים רבות נוטלות תוסף חומצה פולית בנוסף לאכילת מזונות העשירים בחומצה פולית.

ש: האם יש תופעות לוואי של נטילת חומצה פולית?

ת: בדרך כלל, חומצה פולית נסבלת היטב ואין תופעות לוואי חמורות הקשורות לנטילתה. עם זאת, אנשים מסוימים עלולים לחוות תופעות לוואי קלות כגון בחילות, שלשולים וכאבי ראש.

סיכום

חומצה פולית היא ויטמין B חיוני לנשים בהריון. זה עוזר למנוע מומים מולדים של המוח ועמוד השדרה, הידועים בשם מומים בצינור העצבי. חומצה פולית נמצאת באופן טבעי בחלק מהמזונות, אך היא זמינה גם כתוסף. מומלץ לנשים להתחיל ליטול חומצה פולית לפחות חודש לפני הכניסה להריון. נטילת חומצה פולית לפני ההריון יכולה לעזור להפחית את הסיכון למומים בתעלה העצבית. זה בטוח לקחת חומצה פולית במהלך ההריון והיא בדרך כלל נסבלת היטב ללא תופעות לוואי חמורות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן