דף הבית » כמה זמן בתנור » כמה זמן לשים עוגת שמרים בתנור

כמה זמן לשים עוגת שמרים בתנור

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לשים עוגת שמרים בתנור

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי עוגת שמרים?

עוגת שמרים היא סוג של עוגה שמכינים שמרים כחומר תפיחה. עוגה מסוג זה היא בדרך כלל קלה ואוורירית ובעלת טעם מעט מתוק. הוא מוגש לרוב כקינוח או כנשנוש וניתן להגישו עם מגוון תוספות כמו קצפת, ריבה או פירות טריים.

איך מכינים עוגת שמרים

הכנת עוגת שמרים היא תהליך פשוט יחסית. תזדקק למרכיבים הבאים:

  • חבילה אחת של שמרים יבשים פעילים
  • 1/2 כוס מים חמימים
  • 1/2 כוס סוכר
  • 2 ביצים
  • 1/2 כוס חמאה, מומסת
  • 2 כוסות קמח לכל מטרה
  • 1 כפית מלח

להכנת העוגה, מתחילים בשילוב של השמרים והמים החמים בקערה ומניחים לה לשבת כ-10 דקות. זה יאפשר לשמרים להפעיל. בקערה נפרדת, טורפים יחד את הסוכר, הביצים והחמאה המומסת. בקערה שלישית מערבבים יחד את הקמח והמלח. לאחר שהשמרים מופעלים, מוסיפים אותם למרכיבים הרטובים ומערבבים עד לאיחוד. מוסיפים לאט לאט את החומרים היבשים לחומרים הרטובים ומערבבים עד שנוצר בצק. ללוש את הבצק כ-5 דקות ולאחר מכן להניח אותו בקערה משומנת. מכסים את הקערה במטלית לחה ונותנים לבצק לתפוח כשעה. לאחר שהבצק הכפיל את נפחו, חוררים אותו למטה ולשים אותו עוד 5 דקות. משמנים תבנית עוגה ומעצבים את הבצק לעוגה עגולה. מכסים את העוגה במגבת לחה ומתפיחים כשעה נוספת.

אפיית עוגת השמרים

לאחר שהעוגה הכפילה את נפחה, מחממים את התנור ל-350 מעלות צלזיוס. מכניסים את העוגה לתנור ואופים 25-30 דקות או עד שהחלק העליון מזהיב. כדי לבדוק אם העוגה מוכנה, נועצים קיסם למרכז העוגה. אם זה יוצא נקי, העוגה מוכנה.

מצננים את עוגת השמרים

לאחר האפייה של העוגה, מוציאים אותה מהתנור ומניחים לה להתקרר כ-10 דקות. הפעילו סכין סביב קצוות העוגה כדי לשחרר אותה מהתבנית. מוציאים בזהירות את העוגה מהתבנית ונותנים לה להתקרר לגמרי על רשת.

הגשת עוגת השמרים

לאחר שהעוגה התקררה, היא מוכנה להגשה. ניתן להגיש את העוגה כמות שהיא או עם מגוון תוספות כמו קצפת, ריבה או פירות טריים. ניתן גם לשמור את העוגה בכלי אטום עד 3 ימים.

סיכום

הכנת עוגת שמרים היא תהליך פשוט יחסית שמניב עוגה קלילה ואוורירית עם טעם מעט מתוק. ניתן להגיש את העוגה כמות שהיא או עם מגוון תוספות כמו קצפת, ריבה או פירות טריים. כדי לאפות את העוגה, מחממים את התנור ל-350 מעלות צלזיוס ואופים במשך 25-30 דקות או עד שהחלק העליון מזהיב. הניחו לעוגה להתקרר 10 דקות לפני שמוציאים אותה מהתבנית ומניחים לה להתקרר לחלוטין על רשת. ניתן לשמור את העוגה בכלי אטום עד 3 ימים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן