דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד כלבת?

באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד כלבת?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד כלבת?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה כלבת?

כלבת היא נגיף קטלני המופץ דרך הרוק של בעלי חיים נגועים. הוא נמצא לרוב בחיות בר כמו עטלפים, דביבונים, בואש ושועלים, אך ניתן למצוא אותו גם בחיות בית כמו חתולים וכלבים. הנגיף מתפשט באמצעות עקיצות, שריטות או מגע עם רוק של בעל חיים נגוע. אם אינה מטופלת, כלבת עלולה להיות קטלנית.

מתי כדאי לקבל חיסון נגד כלבת?

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ לכל האנשים שנמצאים בסיכון לחשיפה לכלבת לקבל חיסון נגד כלבת. זה כולל אנשים שעובדים עם בעלי חיים, כמו וטרינרים ועובדי פיקוח על בעלי חיים, כמו גם אנשים שנוסעים לאזורים שבהם נפוצה כלבת. ה-CDC גם ממליץ לכל הילדים מעל גיל 12 חודשים לקבל חיסון נגד כלבת. הסיבה לכך היא שילדים נוטים יותר להיחשף לחיות בר ואולי לא יהיו מודעים לסיכונים הכרוכים בכלבת.

באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד כלבת?

תדירות חיסוני הכלבת תלויה במספר גורמים, כולל הסיכון שלך לחשיפה לנגיף וסוג החיסון שאתה מקבל.

לאנשים בסיכון גבוה לחשיפה

אם אתה בסיכון גבוה לחשיפה לכלבת, כגון אם אתה עובד עם בעלי חיים או נוסע לאזורים שבהם כלבת נפוצה, ה-CDC ממליץ לך לקבל חיסון נגד כלבת כל שנתיים.

לאנשים בסיכון נמוך לחשיפה

אם אתה בסיכון נמוך לחשיפה לכלבת, כגון אם אינך עובד עם בעלי חיים או נוסע לאזורים שבהם כלבת נפוצה, ה-CDC ממליץ לך לקבל חיסון נגד כלבת כל חמש שנים.

לילדים

לילדים מעל גיל 12 חודשים, ה-CDC ממליץ להם לקבל חיסון נגד כלבת כל שלוש שנים.

מה לקחת בחשבון כשמחליטים מתי להתחסן

כאשר מחליטים מתי לקבל חיסון נגד כלבת, חשוב לקחת בחשבון את הסיכון לחשיפה לנגיף. אם אתה בסיכון גבוה לחשיפה, חשוב להתחסן כל שנתיים. אם אתה בסיכון נמוך לחשיפה, חשוב להתחסן כל חמש שנים. חשוב גם לשקול את סוג החיסון שאתה מקבל. ישנם שני סוגים של חיסוני כלבת: טרום חשיפה ואחרי חשיפה. חיסונים לפני חשיפה ניתנים לפני החשיפה לנגיף, בעוד שחיסונים לאחר החשיפה ניתנים לאחר החשיפה לנגיף.

סיכום

כלבת היא נגיף קטלני המופץ דרך הרוק של בעלי חיים נגועים. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ לכל האנשים שנמצאים בסיכון לחשיפה לכלבת לקבל חיסון נגד כלבת. תדירות חיסוני הכלבת תלויה במספר גורמים, כולל הסיכון שלך לחשיפה לנגיף וסוג החיסון שאתה מקבל. חשוב לקחת בחשבון את הסיכון לחשיפה לנגיף כאשר מחליטים מתי לקבל חיסון נגד כלבת. למידע נוסף, צפה בסרטון זה על התדירות שבה עליך לקבל חיסון נגד כלבת:

  • עבור אנשים בסיכון גבוה לחשיפה, ה-CDC ממליץ לקבל חיסון כלבת כל שנתיים.
  • עבור אנשים בסיכון נמוך לחשיפה, ה-CDC ממליץ לקבל חיסון נגד כלבת כל חמש שנים.
  • לילדים מעל גיל 12 חודשים, ה-CDC ממליץ להם לקבל חיסון נגד כלבת כל שלוש שנים.

חשוב לדבר עם הרופא שלך על הסיכון שלך לחשיפה לכלבת ועל סוג החיסון שאתה צריך לקבל. הרופא שלך יכול לעזור לך להחליט מתי לקבל חיסון נגד כלבת ולספק לך מידע נוסף על הסיכונים והיתרונות של החיסון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן