דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות כדאי להתחסן נגד כלבת?

באיזו תדירות כדאי להתחסן נגד כלבת?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות כדאי להתחסן נגד כלבת?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה כלבת?

כלבת היא נגיף קטלני המופץ דרך הרוק של בעלי חיים נגועים. הוא מתפשט לרוב באמצעות נשיכה של בעל חיים נגוע, אך הוא יכול להתפשט גם באמצעות מגע עם רוק או נוזלי גוף אחרים. כלבת היא דאגה רצינית לבריאות הציבור ועלולה להיות קטלנית אם לא מטפלים בה.

מי צריך להתחסן נגד כלבת?

כל מי שנמצא בסיכון לבוא במגע עם בעל חיים נגוע צריך לשקול להתחסן נגד כלבת. זה כולל אנשים שעובדים עם בעלי חיים, כמו וטרינרים, קציני בקרת בעלי חיים וביולוגים של חיות בר. זה כולל גם אנשים המטיילים לאזורים שבהם נפוצה כלבת, כמו חלקים מאפריקה, אסיה ואמריקה הלטינית.

מהו לוח החיסונים?

לוח החיסון נגד כלבת משתנה בהתאם לאדם ולסיכון שלו לחשיפה. עבור אנשים שנמצאים בסיכון גבוה לחשיפה, כמו וטרינרים, לוח החיסון הוא בדרך כלל סדרה של שלוש זריקות הניתנות על פני תקופה של 28 ימים. עבור אנשים שנמצאים בסיכון נמוך יותר לחשיפה, כגון מטיילים, לוח החיסון הוא בדרך כלל זריקה אחת.

כמה זמן נמשך החיסון?

חיסון הכלבת יעיל עד שנה לאחר החיסון הראשוני. לאחר מכן, זריקת דחף מומלצת כל שנה עד שלוש שנים, בהתאם לסיכון החשיפה של האדם.

האם יש תופעות לוואי?

חיסון הכלבת הוא בדרך כלל בטוח ונסבל היטב. תופעות הלוואי השכיחות כוללות כאב, אדמומיות ונפיחות באתר ההזרקה. תופעות לוואי נדירות עשויות לכלול חום, כאבי ראש, בחילות וכאבי שרירים.

איפה אפשר להתחסן?

ניתן להשיג את החיסון נגד כלבת ברוב משרדי הרופאים ובתי המרקחת. זה זמין גם בכמה מרפאות טיולים ובמקלטים לבעלי חיים. אם אינך בטוח היכן להתחסן, תוכל לפנות למחלקת הבריאות המקומית לקבלת מידע נוסף.

סיכום

חיסון הוא הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני כלבת. לוח החיסון המומלץ משתנה בהתאם לאדם ולסיכון שלו לחשיפה. החיסון הוא בדרך כלל בטוח ונסבל היטב, והוא זמין ברוב משרדי הרופאים ובתי המרקחת. למידע נוסף על כלבת ותזמון החיסונים המומלץ, עיין בסרטון זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן