דף הבית » כל כמה זמן » חיסון חתלתולים: באיזו תדירות צריך לחסן חתולים?

חיסון חתלתולים: באיזו תדירות צריך לחסן חתולים?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

חיסון חתלתולים: באיזו תדירות צריך לחסן חתולים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

חיסון חתלתולים: באיזו תדירות צריך לחסן חתולים?

חיסון גורי חתולים הוא חלק חשוב בשמירה על בריאותם. חיסונים עוזרים להגן על חתולים מפני מחלות קשות ועלולות להיות קטלניות. חשוב להבין באיזו תדירות יש לחסן חתולים ואילו חיסונים נחוצים. יש לחסן חתלתולים החל מגיל 8 שבועות. סדרת החיסונים הראשונית צריכה להסתיים עד גיל 16 שבועות. לאחר הסדרה הראשונית, חתולים צריכים לקבל זריקות דחף כל 1-3 שנים בהתאם לחיסון.

חיסוני ליבה לגורי חתולים

חיסוני ליבה הם אלו המומלצים לכל החתולים. חיסונים אלו מגנים מפני המחלות השכיחות והקשות ביותר. חיסוני הליבה לגורי חתולים הם:

  • Rhinotracheitis של חתולים, Calicivirus ו-Panleukopenia (FVRCP)
  • וירוס לוקמיה חתולית (FeLV)
  • רבנים

חיסון ה-FVRCP מגן מפני שלוש מחלות קשות: דלקת רינוטרכאיטיס חתולית, קליציווירוס ופנלוקופניה. rhinotracheitis של חתולים הוא וירוס נשימתי שעלול לגרום לחום, התעטשות והפרשות מהעין והאף. Calicivirus הוא וירוס נשימתי נוסף שעלול לגרום לחום, כיבים בפה וצליעה. Panleukopenia הוא וירוס רציני ועלול קטלני שיכול לגרום לחום, הקאות ושלשולים. החיסון נגד וירוס לוקמיה בחתולים מומלץ לכל החתולים, במיוחד לאלה שיוצאים לחוץ. לוקמיה חתולית היא נגיף רציני ועלול קטלני שיכול לגרום לאנמיה, סרטן ובעיות בריאות חמורות אחרות. חיסון הכלבת נדרש על פי חוק בתחומים רבים. כלבת היא נגיף רציני שעלול להיות קטלני שיכול להיות מועבר לבני אדם.

חיסונים ללא ליבה לגורי חתולים

חיסונים שאינם הליבה הם אלו המומלצים לחתולים מסוימים בהתאם לאורח חייהם ולגורמי הסיכון שלהם. חיסונים אלו מגנים מפני מחלות פחות שכיחות. החיסונים שאינם הליבה עבור חתלתולים הם:

  • דלקת צפק זיהומית חתולית (FIP)
  • וירוס כשל חיסוני בחתולים (FIV)
  • כלמידופילה פליס
  • Bordetella bronchiseptica

חיסון FIP מומלץ לחתולים היוצאים לחוץ או חיים במשקי בית מרובי חתולים. FIP הוא וירוס רציני ועלול קטלני שיכול לגרום לחום, ירידה במשקל והצטברות נוזלי הבטן. חיסון FIV מומלץ לחתולים היוצאים לחוץ או חיים במשקי בית מרובי חתולים. FIV הוא וירוס רציני ועלול קטלני שיכול לגרום לחום, ירידה במשקל ואנמיה. חיסון כלמידופילה פליס מומלץ לחתולים היוצאים לחוץ או חיים במשקי בית מרובי חתולים. Chlamydophila felis הוא זיהום חיידקי שעלול לגרום לדלקות עיניים ודרכי הנשימה. חיסון bordetella bronchiseptica מומלץ לחתולים היוצאים לחוץ או חיים במשקי בית מרובי חתולים. Bordetella bronchiseptica הוא זיהום חיידקי שעלול לגרום לזיהומים בדרכי הנשימה.

לוח חיסונים לגורי חתולים

יש לחסן חתלתולים החל מגיל 8 שבועות. סדרת החיסונים הראשונית צריכה להסתיים עד גיל 16 שבועות. לאחר הסדרה הראשונית, חתולים צריכים לקבל זריקות דחף כל 1-3 שנים בהתאם לחיסון.

תופעות לוואי של חיסון

חיסונים הם בדרך כלל בטוחים ויעילים, אבל יש כמה תופעות לוואי אפשריות. תופעות הלוואי השכיחות ביותר הן קלות וכוללות חום, עייפות ואובדן תיאבון. תופעות לוואי חמורות יותר הן נדירות אך יכולות לכלול תגובות אלרגיות ואנפילקסיס. אם החתול שלך חווה תופעות לוואי כלשהן לאחר החיסון, פנה מיד לווטרינר שלך.

סיכום

חיסון גורי חתולים הוא חלק חשוב בשמירה על בריאותם. חשוב להבין באיזו תדירות יש לחסן חתולים ואילו חיסונים נחוצים. יש לחסן גורי חתולים החל מגיל 8 שבועות ואת הסדרה הראשונית יש להשלים עד גיל 16 שבועות. לאחר הסדרה הראשונית, חתולים צריכים לקבל זריקות דחף כל 1-3 שנים בהתאם לחיסון. חיסונים הם בדרך כלל בטוחים ויעילים, אבל יש כמה תופעות לוואי אפשריות. אם החתול שלך חווה תופעות לוואי כלשהן לאחר החיסון, פנה מיד לווטרינר שלך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן