דף הבית » זמן השפעה » כמה זמן משפיעה גלולת Esiol?

כמה זמן משפיעה גלולת Esiol?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן משפיעה גלולת Esiol?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי גלולת Esiol?

גלולת Esiol היא סוג של אמצעי מניעה אוראלי המשמש למניעת הריון. זהו שילוב של שני הורמונים, אתיניל אסטרדיול ולבונורגסטרל, הפועלים יחדיו לעצירת הביוץ ומקשים על הזרע להגיע לביצית. הגלולה נלקחת פעם ביום, לרוב באותה שעה בכל יום, והיא יעילה ב-99% בשימוש נכון.

כיצד פועלת גלולת Esiol?

הגלולה Esiol פועלת על ידי מניעת ביוץ, שהוא שחרור של ביצית מהשחלות. זה גם מעבה את ריר צוואר הרחם, מה שמקשה על הזרע להגיע לביצית. ההורמונים בגלולה גם מדללים את רירית הרחם, מה שהופך את הסיכוי להשתלת ביצית מופרית פחות.

כמה זמן לוקח לגלולת Esiol להשפיע?

הגלולה Esiol בדרך כלל לוקח 7 ימים כדי להיות יעיל. המשמעות היא שאם תתחילי ליטול את הגלולה ביום הראשון למחזור, את מוגנת מפני הריון לאחר 7 ימים. עם זאת, אם תתחיל ליטול את הגלולה בכל זמן אחר במהלך המחזור שלך, תצטרך להשתמש באמצעי גיבוי למניעת הריון, כגון קונדומים, במשך 7 הימים הראשונים.

מה אם אני מפספס מנה?

אם אתה מתגעגע למנה של גלולת Esiol, אתה צריך לקחת אותה ברגע שאתה זוכר. אם שכחת ליטול גלולה במשך יותר מ-12 שעות, ייתכן שלא תהיה מוגנת מפני הריון ועלייך להשתמש באמצעי גיבוי למניעת הריון במשך 7 הימים הבאים.

שאלות ותשובות

ש: האם אני יכול לקחת את הגלולה Esiol בזמן הנקה?

ת: כן, גלולת Esiol בטוחה ליטול בזמן הנקה. עם זאת, חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל סיכונים אפשריים לפני נטילת הגלולה.

ש: האם גלולת Esiol מגינה מפני זיהומים המועברים במגע מיני (STIs)?

ת: לא, גלולת Esiol אינה מגינה מפני מחלות מין. כדי להגן על עצמך מפני STI, עליך להשתמש תמיד בקונדום בנוסף לנטילת הגלולה.

ש: האם אני יכול לקחת את גלולת Esiol אם יש לי מצב רפואי?

ת: חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני נטילת גלולת Esiol אם יש לך מצב רפואי. מצבים רפואיים מסוימים, כגון לחץ דם גבוה או סוכרת, יכולים להגביר את הסיכון לתופעות לוואי בעת נטילת הגלולה.

סיכום

גלולת Esiol היא אמצעי מניעה בטוח ויעילה בנטילה נכונה. בדרך כלל לוקח 7 ימים עד שהגלולה הופכת ליעילות, ולכן חשוב להשתמש באמצעי גיבוי למניעת הריון במשך 7 הימים הראשונים. אם אתה מתגעגע למנה, עליך לקחת אותה ברגע שאתה זוכר ולהשתמש בשיטת גיבוי במשך 7 הימים הבאים. חשוב גם לדבר עם הרופא שלך לפני נטילת הגלולה אם יש לך מצב רפואי. למידע נוסף, תוכל למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן