דף הבית » כמה זמן צריך » כמה זמן צריך לצום לפני בדיקת כולסטרול?

כמה זמן צריך לצום לפני בדיקת כולסטרול?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן צריך לצום לפני בדיקת כולסטרול?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת כולסטרול?

בדיקת כולסטרול היא בדיקת דם המודדת את רמות הכולסטרול בגוף. כולסטרול הוא סוג של שומן שנמצא בדם שלך. הוא חיוני לתפקודים גופניים רבים, כולל ייצור הורמונים ויצירת קרומי תאים. עם זאת, יותר מדי כולסטרול עלול להוביל לבעיות בריאותיות, כגון מחלות לב ושבץ מוחי. בדיקת כולסטרול יכולה לעזור לך ולרופא שלך לקבוע אם רמות הכולסטרול שלך נמצאות בטווח בריא.

כמה זמן צריך לצום לפני בדיקת כולסטרול?

מומלץ לצום 9 עד 12 שעות לפני בדיקת כולסטרול. צום אומר שאסור לאכול או לשתות דבר מלבד מים. זה מאפשר לרופא שלך לקבל קריאה מדויקת של רמות הכולסטרול שלך. חשוב לעקוב בקפידה אחר הוראות הרופא בעת הצום לצורך בדיקת כולסטרול.

למה לצפות במהלך המבחן

כשתגיעו לבדיקת כולסטרול תתבקשו לספק דגימת דם. זה נעשה בדרך כלל על ידי החדרת מחט לווריד בזרוע שלך. לאחר מכן, דגימת הדם תישלח למעבדה לניתוח. תוצאות הבדיקה יהיו זמינות תוך מספר ימים.

כיצד לפרש את התוצאות

הרופא שלך יבדוק את תוצאות בדיקת הכולסטרול שלך וידון איתך בהן. התוצאות יכללו את רמת הכולסטרול הכוללת שלך, כמו גם את רמות הכולסטרול בצפיפות נמוכה (LDL) וכולסטרול ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה (HDL). כולסטרול LDL נחשב לכולסטרול "רע", בעוד שכולסטרול HDL נחשב לכולסטרול "טוב". הרופא שלך ישתמש בתוצאות בדיקת הכולסטרול שלך כדי לקבוע אם רמות הכולסטרול שלך נמצאות בטווח בריא.

מה לעשות אם רמות הכולסטרול שלך גבוהות

אם רמות הכולסטרול שלך גבוהות מהרגיל, הרופא שלך עשוי להמליץ על שינויים באורח החיים כדי לסייע בהורדתם. אלה עשויים לכלול אכילת תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה והפסקת עישון. הרופא שלך עשוי גם לרשום תרופות שיסייעו בהורדת רמות הכולסטרול שלך. חשוב לעקוב בקפידה אחר הוראות הרופא ולבדוק את רמות הכולסטרול באופן קבוע. בדיקת כולסטרול היא כלי חשוב לניטור רמות הכולסטרול שלך. חשוב לצום 9 עד 12 שעות לפני הבדיקה כדי להבטיח תוצאות מדויקות. הרופא שלך יבדוק את תוצאות הבדיקה וידון איתך בהן. אם רמות הכולסטרול שלך גבוהות מהרגיל, הרופא שלך עשוי להמליץ על שינויים באורח החיים ו/או תרופות שיעזרו להורדתם. על ידי ביצוע הוראות הרופא ומעקב אחר רמות הכולסטרול שלך באופן קבוע, אתה יכול לעזור להפחית את הסיכון לפתח מחלות לב ושבץ מוחי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן