דף הבית » כמה זמן צריך » כמה זמן צריך לעבור בין החיסון השני לשלישי?

כמה זמן צריך לעבור בין החיסון השני לשלישי?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן צריך לעבור בין החיסון השני לשלישי?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו חיסון?

חיסון הוא תהליך של החדרת צורה מוחלשת או מומתת של וירוס או חיידק לגוף כדי לעורר תגובה חיסונית. חיסונים עוזרים לגוף ליצור נוגדנים שיכולים להדוף את הנגיף או החיידק אם ייתקלו בו בעתיד. חיסונים הם חלק חשוב בשמירה עלינו בריאים ובטוחים מפני מחלות.

כמה חיסונים צריך?

מספר החיסונים הנדרש תלוי בסוג החיסון ובגיל המקבל אותו. בדרך כלל, רוב החיסונים דורשים שתי מנות, כאשר המנה השנייה ניתנת לפחות חודש לאחר הראשונה. חיסונים מסוימים, כגון חיסון חצבת, חזרת ואדמת (MMR), דורשים שלוש מנות.

כמה זמן צריך לעבור בין החיסון השני לשלישי?

משך הזמן שאמור לעבור בין החיסון השני לשלישי תלוי בסוג החיסון. עבור חיסון MMR, המנה השנייה צריכה להינתן לפחות חודש לאחר המנה הראשונה, ואת המנה השלישית יש לתת לפחות שישה חודשים לאחר המנה השנייה. זאת כדי להבטיח שלגוף היה מספיק זמן לבנות חסינות לנגיף.

האם יש חריגים?

במקרים מסוימים, המנה השלישית של חיסון MMR עשויה להינתן מוקדם יותר משישה חודשים לאחר המנה השנייה. זה נעשה בדרך כלל אם האדם נמצא בסיכון מוגבר להידבק בנגיף, למשל אם הוא נוסע לאזור בו הנגיף נפוץ יותר. במקרים אלו, יש לתת את המנה השלישית לפחות ארבעה שבועות לאחר המנה השנייה.

סיכום

חיסונים הם חלק חשוב בשמירה עלינו בריאים ובטוחים מפני מחלות. רוב החיסונים דורשים שתי מנות, כאשר המנה השנייה ניתנת לפחות חודש לאחר הראשונה. עבור חיסון MMR, המנה השלישית צריכה להינתן לפחות שישה חודשים לאחר המנה השנייה. במקרים מסוימים, המנה השלישית עשויה להינתן מוקדם יותר משישה חודשים לאחר המנה השנייה אם האדם נמצא בסיכון מוגבר להידבק בנגיף. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן