דף הבית » כמה זמן צריך » כמה זמן צריך לחכות בין החיסון הראשון לשני?

כמה זמן צריך לחכות בין החיסון הראשון לשני?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

. כמה זמן צריך לחכות בין החיסון הראשון לשני?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו חיסון?

חיסון הוא תהליך של החדרת גרסה מוחלשת או מתה של וירוס או חיידק לגוף כדי לעזור לגוף לבנות חסינות נגד המחלה. חיסונים עוזרים לגוף לזהות ולהדוף את הנגיף או החיידק אם אי פעם יתקלו בו בעתיד. חיסונים הם חלק חשוב בשמירה על בריאות ומניעת התפשטות המחלות.

כמה זמן צריך לחכות בין החיסון הראשון לשני?

משך הזמן בין החיסון הראשון לשני תלוי בסוג החיסון ובגיל המקבל את החיסון. בדרך כלל, יש לתת את המנה השנייה של החיסון מספר שבועות לאחר המנה הראשונה. עבור חלק מהחיסונים, המנה השנייה עשויה להינתן עד שנה לאחר המנה הראשונה.

חיסונים לילדים

עבור ילדים, פרק הזמן המומלץ בין המנה הראשונה והשנייה של החיסון משתנה בהתאם לסוג החיסון. לדוגמה, המנה השנייה של החיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR) צריכה להינתן לפחות 28 ימים לאחר המנה הראשונה. המנה השנייה של חיסון הפטיטיס B צריכה להינתן לפחות 4 שבועות לאחר המנה הראשונה.

חיסונים למבוגרים

עבור מבוגרים, משך הזמן בין המנה הראשונה והשנייה של החיסון משתנה גם בהתאם לסוג החיסון. לדוגמה, המנה השנייה של החיסון נגד טטנוס, דיפתריה ושעלת (Tdap) צריכה להינתן לפחות 8 שבועות לאחר המנה הראשונה. המנה השנייה של החיסון נגד הפטיטיס A צריכה להינתן לפחות 6 חודשים לאחר המנה הראשונה.

השוואה מהירה

תַרכִּיב זמן בין מנה ראשונה לשניה (ילדים) זמן בין מנה ראשונה לשניה (מבוגרים)
MMR 28 ימים לא
הפטיטיס B 4 שבועות לא
Tdap לא 8 שבועות
הפטיטיס A לא 6 חודשים

חשוב לעקוב אחר מסגרת הזמן המומלצת בין המנה הראשונה והשנייה של החיסון. אם המנה השנייה לא ניתנת במסגרת הזמן המומלצת, ייתכן שהחיסון לא יהיה יעיל באותה מידה. אם אינך בטוח כמה זמן עליך לחכות בין המנה הראשונה והשנייה של החיסון, שוחח עם הרופא או עם ספק שירותי הבריאות. חיסונים הם חלק חשוב בשמירה על בריאות ומניעת התפשטות המחלות. לדעת כמה זמן לחכות בין המנה הראשונה והשנייה של החיסון יכולה לעזור להבטיח שהחיסון יהיה יעיל ככל האפשר. למידע נוסף על חיסונים, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן