דף הבית » כמה זמן צריך » כמה זמן כדאי ליטול רואקוטן?

כמה זמן כדאי ליטול רואקוטן?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן כדאי ליטול רואקוטן?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה רואקוטן?

רואקוטן (המכונה גם איזוטרטינואין) היא תרופה רבת עוצמה המשמשת לטיפול באקנה חמורה. זוהי צורה של ויטמין A, אשר מפחית את כמות השמן המשתחררת על ידי העור. זה בדרך כלל נקבע כאשר טיפולים אחרים, כגון אנטיביוטיקה, לא הצליחו לנקות את העור. רואקוטן היא תרופה חזקה ויש ליטול אותה רק בפיקוח רופא.

כמה זמן כדאי ליטול רואקוטן?

משך הזמן שאתה צריך לקחת רואקוטן תלוי בחומרת האקנה שלך. בדרך כלל, מומלץ לקחת רואקוטן לפחות ארבעה עד שישה חודשים. עם זאת, ייתכן שחלק מהאנשים יצטרכו לקחת את זה זמן רב יותר, עד שנה. הרופא שלך יוכל לייעץ לך על מהלך הטיפול הטוב ביותר עבורך.

תופעות לוואי אפשריות

כמו כל התרופות, רואקוטן עלול לגרום לתופעות לוואי. אלה יכולים לכלול עור יבש, שפתיים סדוקות, דימומים מהאף וכאבי פרקים. זה יכול גם לגרום לתופעות לוואי חמורות יותר, כמו דיכאון ונזק לכבד. חשוב לדון בכל תופעות לוואי אפשריות עם הרופא שלך לפני נטילת רואקוטן.

עור יבש

אחת מתופעות הלוואי הנפוצות ביותר של רואקוטן היא עור יבש. זה יכול לגרום לעור להיות מגרד, מתקלף ואדום. כדי לעזור להפחית את היובש, חשוב להשתמש בתכשיר ניקוי עדין וקרם לחות. כמו כן, חשוב להימנע משימוש בסבונים קשים ופילינגים.

דִכָּאוֹן

רואקוטן יכול לגרום לדיכאון אצל אנשים מסוימים. אם אתה חווה סימנים כלשהם של דיכאון, כגון תחושת עצב או חוסר תקווה, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הם עשויים להמליץ לך להפסיק לקחת רואקוטן או לעבור לתרופה אחרת.

נזק לכבד

רואקוטן יכול לגרום לנזק לכבד אצל אנשים מסוימים. אם אתה חווה סימנים כלשהם של נזק לכבד, כגון הצהבה של העור או העיניים, חשוב להפסיק לקחת רואקוטן ולפנות לרופא מיד.

סיכום

רואקוטן היא תרופה רבת עוצמה המשמשת לטיפול באקנה חמורה. חשוב לדון בכל תופעות לוואי אפשריות עם הרופא שלך לפני נטילת רואקוטן. בדרך כלל, מומלץ לקחת רואקוטן לפחות ארבעה עד שישה חודשים. עם זאת, ייתכן שחלק מהאנשים יצטרכו לקחת את זה זמן רב יותר, עד שנה. אם אתם חווים סימנים כלשהם של דיכאון או נזק לכבד, חשוב להפסיק לקחת רואקוטן ולפנות לרופא מיד. כדי ללמוד עוד על רואקוטן, תוכל לצפות בסרטונים על רואקוטן ב-YouTube.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן