דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן נמשכת דלקת גרון?

כמה זמן נמשכת דלקת גרון?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשכת דלקת גרון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה דלקת גרון?

דלקת גרון היא זיהום חיידקי של הגרון והשקדים הנגרמת על ידי חיידקי סטרפטוקוקוס מקבוצה A. זוהי סיבה שכיחה לכאב גרון אצל ילדים ומבוגרים. דלקת גרון מדבקת ועלולה להתפשט דרך טיפות מוטסות כאשר אדם נגוע משתעל או מתעטש.

תסמינים של דלקת גרון

התסמינים הנפוצים ביותר של דלקת גרון כוללים:

  • כאב גרון
  • כאב בעת בליעה
  • חום
  • כְּאֵב רֹאשׁ
  • בלוטות לימפה נפוחות בצוואר
  • שקדים אדומים ונפוחים, לפעמים עם כתמים לבנים או פסים של מוגלה
  • פריחה

תסמינים אחרים עשויים לכלול בחילות, הקאות וכאבי בטן.

אבחון של דלקת גרון

אם הרופא שלך חושד שיש לך דלקת גרון, סביר להניח שהוא יזמין בדיקת דלקת מהירה או תרבית גרון. בדיקה מהירה היא בדיקה מהירה שיכולה לזהות נוכחות של חיידקי דלקת בגרון. תרבית גרון היא בדיקה מדויקת יותר שיכולה לזהות נוכחות של חיידקי סטרפ בגרון.

טיפול בדלקת גרון

דלקת גרון מטופלת בדרך כלל באנטיביוטיקה, כגון פניצילין או אמוקסיצילין. חשוב ליטול את כל התרופות שרשם הרופא שלך, גם אם אתה מתחיל להרגיש טוב יותר. אם הזיהום אינו מטופל, זה יכול להוביל לסיבוכים חמורים יותר.

כמה זמן נמשכת דלקת גרון?

דלקת גרון חולפת בדרך כלל תוך 3 עד 7 ימים עם או בלי טיפול אנטיביוטי. עם זאת, אם רושמים לך אנטיביוטיקה, חשוב לקחת את הקורס המלא של התרופה כדי להבטיח שהזיהום נעלם לחלוטין.

שאלות ותשובות

האם ניתן למנוע דלקת גרון?

כן, אתה יכול להפחית את הסיכון ללקות בדלקת גרון על ידי שטיפת ידיים לעתים קרובות, הימנעות ממגע קרוב עם אנשים חולים והימנעות משיתוף מזון, משקאות או כלים.

האם דלקת גרון יכולה לחזור?

כן, דלקת גרון יכולה לחזור אם אינך מטופל באנטיביוטיקה או אם אינך מסיים את הקורס המלא של אנטיביוטיקה. אפשר גם לחלות בדלקת גרון יותר מפעם אחת.

האם דלקת גרון יכולה להתפשט לחלקים אחרים בגוף?

כן, דלקת גרון יכולה להתפשט לחלקים אחרים בגוף, כגון האוזניים, הסינוסים והריאות. זה יכול גם להתפשט לאנשים אחרים באמצעות טיפות מוטסות כאשר אדם נגוע משתעל או מתעטש.

סיכום

דלקת גרון היא זיהום חיידקי של הגרון והשקדים הנגרמת על ידי חיידקי סטרפטוקוקוס מקבוצה A. זה גורם שכיח לכאב גרון אצל ילדים ומבוגרים והוא מדבק. תסמינים של דלקת גרון כוללים כאב גרון, כאב בבליעה, חום, כאבי ראש, בלוטות לימפה נפוחות, שקדים אדומים ונפוחים ופריחה. דלקת גרון מטופלת בדרך כלל באנטיביוטיקה ובדרך כלל חולפת תוך 3 עד 7 ימים עם או בלי טיפול אנטיביוטי. אתה יכול להפחית את הסיכון ללקות בדלקת גרון על ידי שטיפת ידיים לעתים קרובות, הימנעות ממגע קרוב עם אנשים חולים והימנעות משיתוף מזון, משקאות או כלים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן