דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן נמשך מרוץ הלפיד האולימפי?

כמה זמן נמשך מרוץ הלפיד האולימפי?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך מרוץ הלפיד האולימפי?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו מרוץ הלפיד האולימפי?

מרוץ הלפיד האולימפי הוא אירוע סמלי המסמן את תחילת המשחקים האולימפיים. זהו מרוץ שליחים שמתחיל באולימפיה שביוון ומסתיים בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים. הלפיד מואר באולימפיה ולאחר מכן נושאים אותו רצים לעיר המארחת של המשחקים האולימפיים. לאורך הדרך, הלפיד נישא בערים ומדינות רבות, ולעיתים מלווה בקהל רב של אנשים.

היסטוריה של מרוץ הלפיד האולימפי

מרוץ הלפיד האולימפי שורשים ביוון העתיקה. במשחקים האולימפיים העתיקים נדלקה להבה קדושה באולימפיה ונשרפה לאורך כל המשחקים. מרוץ הלפיד האולימפי המודרני נערך לראשונה בשנת 1936 לרגל אולימפיאדת הקיץ בברלין. מאז, מרוץ הלפיד נערך בכל משחקים אולימפיים.

מסלול מרוץ הלפיד האולימפי

מסלול מרוץ הלפידים האולימפי משתנה משנה לשנה. המסלול מתוכנן בדרך כלל לעבור בערים ומדינות רבות, ולכלול נקודות ציון רבות ומקומות בעלי משמעות היסטורית. המסלול מתוכנן גם להיות ארוך ככל האפשר, כך שהלפיד ייראה לכמה שיותר אנשים.

משך מרוץ הלפיד האולימפי

משך מרוץ הלפיד האולימפי תלוי במסלול הנבחר. בדרך כלל, מרוץ הלפיד נמשך מספר שבועות או חודשים. מרוץ הלפיד הארוך ביותר היה עבור אולימפיאדת בייג'ינג 2008, שנמשכה 130 ימים ושטחה 137,000 קילומטרים. מרוץ הלפיד הקצר ביותר היה לאולימפיאדת ברצלונה 1992, שנמשכה 7 ימים בלבד ועברה 8,000 קילומטרים.

סיכום

מרוץ הלפיד האולימפי הוא אירוע סמלי המסמן את תחילת המשחקים האולימפיים. שורשיו ביוון העתיקה, והוא מתקיים בכל משחקים אולימפיים מאז 1936. מסלול מרוץ הלפיד משתנה משנה לשנה, ומשך המרוץ תלוי במסלול הנבחר. מרוץ הלפיד הארוך ביותר היה עבור אולימפיאדת בייג'ינג 2008, ומרוץ הלפיד הקצר ביותר היה עבור אולימפיאדת ברצלונה 1992. למידע נוסף על מרוץ הלפיד האולימפי, תוכל לצפות בסרטונים ב- YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן