דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן נמשך טורנדו?

כמה זמן נמשך טורנדו?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך טורנדו?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה טורנדו?

סופת טורנדו היא סערה אלימה והרסנית. זהו עמוד אוויר מסתובב שנמצא במגע הן עם פני כדור הארץ והן עם ענן קומולונימבוס או, במקרים נדירים, בסיס של ענן קומולוס. טורנדו מגיעות בצורות וגדלים רבים, אך הם בדרך כלל בצורת משפך עיבוי גלוי, שקצהו הצר נוגע באדמה ולעיתים קרובות הוא מוקף בענן של פסולת.

כמה זמן נמשך טורנדו?

משך הזמן שטורנדו נמשך יכול להשתנות מאוד. רוב סופות הטורנדו נמשכות פחות מ-10 דקות, אך חלקן יכולות להימשך יותר משעה. סופת טורנדו ממוצעת נמשכת כ-3 דקות. טורנדו יכול לנוע עד 70 מייל לשעה, כך שהם יכולים לכסות הרבה קרקע בזמן קצר.

מה גורם לטורנדו?

טורנדו נגרמות משילוב של אוויר חם ולח ממפרץ מקסיקו ואוויר קריר ויבש מקנדה. כאשר שני המוני האוויר הללו נפגשים, הם יוצרים אווירה לא יציבה. חוסר יציבות זה עלול לגרום לסופות רעמים, שעלולות לייצר סופות טורנדו.

מה לעשות אם אתה מוצא את עצמך בדרכו של טורנדו

אם אתה מוצא את עצמך בנתיב של טורנדו, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לתפוס מחסה מיד. המקום הבטוח ביותר להיות בו הוא במרתף או בחדר פנימי בקומה הנמוכה ביותר של בניין יציב. אם אתם בחוץ, נסו להגיע לאזור נמוך, כמו תעלה או נקיק. הימנע מלחפש מחסה מתחת לגשר עילי או לגשר, שכן אלה עלולים להפוך למנהרות רוח.

מה לעשות אחרי טורנדו

לאחר שסופת טורנדו חלפה, חשוב להתרחק מכל קווי חשמל שהופלו ולהיות מודעים לסכנות פוטנציאליות, כמו זכוכית שבורה או פסולת. חשוב גם לבדוק את שכניכם ולדווח על כל נזק למשרד ניהול החירום המקומי שלכם.

סיכום

טורנדו הן סופות חזקות והרסניות שעלולות לגרום לנזק משמעותי תוך זמן קצר. חשוב להיות מודעים לסימנים של טורנדו ולתפוס מחסה מיד אם אחד מתקרב. לאחר שסופת טורנדו חלפה, חשוב להתרחק מכל קווי חשמל שהופלו ולהיות מודעים לסכנות פוטנציאליות. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה או צפה בסרטונים ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן