דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן לוקח לירח להסתובב סביב כדור הארץ?

כמה זמן לוקח לירח להסתובב סביב כדור הארץ?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לוקח לירח להסתובב סביב כדור הארץ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו מסלול הירח?

מסלול הירח הוא הנתיב שהוא עובר סביב כדור הארץ. זהו מסלול אליפטי, כלומר אינו עיגול מושלם. מסלול הירח נוטה בזווית של 5.14 מעלות ביחס למסלול כדור הארץ סביב השמש. הטיה זו היא שגורמת לשלבי הירח להשתנות במהלך חודש.

כמה זמן לוקח לירח להסתובב סביב כדור הארץ?

לירח לוקח 27.3 ימים להשלים סיבוב אחד סביב כדור הארץ. זה ידוע בתור החודש הצדדי. החודש הצדדי הוא הזמן שלוקח לירח לחזור לאותו מיקום ביחס לכוכבים.

מהו החודש הסינודי?

החודש הסינודי הוא הזמן שלוקח לירח לחזור לאותו מיקום ביחס לשמש. זה הזמן שלוקח לירח לעבור את כל השלבים שלו. החודש הסינודי ארוך במעט מהחודש הכוכבי, ב-29.5 ימים.

מהו החודש האנומליסטי?

החודש האנומליסטי הוא הזמן שלוקח לירח לחזור לאותו מיקום ביחס לפריג' של כדור הארץ, או לנקודה במסלולו הקרובה ביותר לכדור הארץ. זה הזמן שלוקח לירח לעבור מפריג'ה לפריג'ה. החודש האנומליסטי הוא 27.55 ימים.

מהו החודש הדרקוני?

החודש הדרקוני הוא הזמן שלוקח לירח לחזור לאותו מיקום ביחס לצומת העולה של כדור הארץ, או לנקודה במסלולו שבה הוא חוצה את מישור מסלול כדור הארץ סביב השמש. זה הזמן שלוקח לירח לעבור מצומת עולה לצומת עולה. החודש הדרקוני הוא 27.21 ימים. מסלול הירח משתנה ללא הרף עקב כוח המשיכה של השמש וכוכבי לכת אחרים. המשמעות היא שאורך החודשים הסינודיים, הסינודיים, האנומליים והדרקוניים יכול להשתנות מעט לאורך זמן.

סיכום

לירח לוקח 27.3 ימים להשלים סיבוב אחד סביב כדור הארץ. זה ידוע בתור החודש הצדדי. החודש הסינודי ארוך מעט יותר, ב-29.5 ימים, והחודשים האנומליים והדרקוניים קצרים מעט יותר, ב-27.55 ו-27.21 ימים, בהתאמה. אורך מסלול הירח יכול להשתנות מעט לאורך זמן בשל כוח המשיכה של השמש וכוכבי לכת אחרים. למידע נוסף על מסלול הירח, צפה בסרטון זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן