דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן נמשך דימום לאחר לידה?

כמה זמן נמשך דימום לאחר לידה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך דימום לאחר לידה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו דימום לאחר לידה?

דימום לאחר לידה, הידוע גם בשם לוצ'יה, הוא הפרשה רגילה מהנרתיק לאחר לידה. זה בדרך כלל מתחיל בתוך כמה שעות מהמסירה ויכול להימשך עד שישה שבועות. זה סימן לכך שהגוף שלך מתרפא ומסתגל לתקופה שלאחר הלידה. דימום לאחר לידה שונה מתקופת מחזור. זה בדרך כלל כבד יותר מהמחזור ויכול להכיל קרישים קטנים. צבע ההפרשה יכול לנוע בין אדום בוהק לוורוד-לבן.

מה גורם לדימום לאחר לידה?

דימום לאחר לידה נגרם כתוצאה מהתכווצות הרחם חזרה לגודלו לפני ההריון. תהליך זה נקרא אינבולוציה. במהלך תקופה זו, הרחם מוריד את הרירית שנבנתה במהלך ההריון. כשהרחם מתכווץ, הוא מתכווץ ודוחף החוצה את הדם והרקמות שהיו בפנים.

כמה זמן נמשך דימום לאחר לידה?

דימום לאחר לידה נמשך בדרך כלל ארבעה עד שישה שבועות. זה עשוי להתחיל כבד ואז לרדת בהדרגה בכמות. גם צבע ההפרשה ישתנה מאדום עז לוורוד-לבן.כמות הדימום לאחר לידה יכולה להשתנות מאישה לאישה. לחלק מהנשים יש דימום כבד יותר מאחרות. חשוב לעקוב אחר כמות הדימום וצבע ההפרשה. אם הדימום כבד מהרגיל או שצבע ההפרשה משתנה, חשוב לפנות לרופא.

למה אני צריך לצפות במהלך דימום לאחר לידה?

במהלך דימום לאחר לידה, חשוב לדאוג לעצמך. הקפידו לנוח הרבה ולאכול תזונה בריאה. חשוב גם ללבוש רפידות במקום טמפונים בתקופה זו. טמפונים יכולים להגביר את הסיכון לזיהום. חשוב גם לפקוח עין על הדימום לאחר הלידה. אם הדימום כבד מהרגיל או שצבע ההפרשה משתנה, חשוב לפנות לרופא.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם אתה חווה אחד מהתסמינים הבאים, חשוב לפנות לטיפול רפואי:

  • דימום כבד (השריה של יותר מכרית אחת לשעה)
  • דימום שנמשך יותר משישה שבועות
  • הפרשות מסריחות
  • חום
  • צְמַרמוֹרֶת
  • כאבים בבטן או באגן

תסמינים אלה יכולים להיות סימנים של זיהום או סיבוך אחר. חשוב לפנות לטיפול רפואי אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו. דימום לאחר לידה הוא חלק נורמלי מהתקופה שלאחר הלידה. חשוב לדאוג לעצמך בתקופה זו ולפקח עין על כמות וצבע ההפרשות. אם אתה חווה אחד מהתסמינים המפורטים לעיל, חשוב לפנות לטיפול רפואי. למידע נוסף על דימום לאחר לידה, תוכל לצפות בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן