דף הבית » מאמרים » כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקות קורונה?

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקות קורונה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקות קורונה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת קורונה?

בדיקת נגיף קורונה היא הליך רפואי המשמש לאיתור נוכחות הנגיף הגורם ל-COVID-19. הבדיקה נעשית בדרך כלל על ידי לקיחת דגימת ריר מהאף או הגרון. לאחר מכן הדגימה נבדקת במעבדה כדי לראות אם הנגיף קיים. בהתאם לסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש, התוצאות יכולות להימשך בין מספר שעות למספר ימים.

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות מבדיקת נגיף קורונה יכול להשתנות בהתאם לסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש והמעבדה המעבדת את הדגימה. בדרך כלל, לוקח בערך 1-3 ימים כדי לקבל תוצאות מבדיקת PCR, שהיא סוג הבדיקה הנפוץ ביותר המשמש לאיתור הנגיף. בדיקות אנטיגן מהירות, שהן פחות מדויקות אך מספקות תוצאות מהר יותר, יכולות להימשך עד 15 דקות.

גורמים שיכולים להשפיע על ציר הזמן

ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על ציר הזמן לקבלת תוצאות בדיקות נגיף הקורונה. אלה כוללים את סוג הבדיקה שבה נעשה שימוש, זמינות משאבי הבדיקה וצבר הבדיקות במעבדה המעבדת את הדגימה. בנוסף, הזמן שלוקח להובלת הדגימה למעבדה יכול גם להשפיע על ציר הזמן.

סוג מבחן

לסוג הבדיקה המשמשת לאיתור הנגיף יכולה להיות השפעה משמעותית על ציר הזמן לקבלת תוצאות. בדיקות PCR, שהן הסוג המדויק ביותר של בדיקות, לוקחות בדרך כלל 1-3 ימים כדי לקבל תוצאות. בדיקות אנטיגן מהירות, שהן פחות מדויקות אך מספקות תוצאות מהר יותר, יכולות להימשך עד 15 דקות.

זמינות משאבי בדיקה

הזמינות של משאבי בדיקה יכולה גם להשפיע על ציר הזמן לקבלת תוצאות. אם יש מחסור בציוד בדיקה או בכוח אדם, זה יכול לקחת זמן רב יותר כדי לקבל תוצאות. בנוסף, אם המעבדה המעבדת את הדגימה גדושה בבדיקות אחרות, עשוי לקחת זמן רב יותר עד לקבלת תוצאות.

הובלה של מדגם

הזמן שלוקח להובלת הדגימה למעבדה יכול גם להשפיע על ציר הזמן לקבלת תוצאות. אם הדגימה נשלחת בדואר, עלולים להימשך מספר ימים להגיע למעבדה. אם המדגם נשלח באמצעות שליח, זה יכול לקחת כמה שעות.

בסך הכל, משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות מבדיקת נגיף קורונה יכול להשתנות בהתאם לסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש, זמינות משאבי הבדיקה וצבר הבדיקות במעבדה המעבדת את הדגימה. למידע נוסף על בדיקות קורונה, בדוק את הסרטון הזה ב-YouTube, או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן