דף הבית » כמה זמן מקבלים » כמה זמן לוקח לעבור בדיקת הליקובקטר?

כמה זמן לוקח לעבור בדיקת הליקובקטר?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לוקח לעבור בדיקת הליקובקטר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת הליקובקטר?

בדיקת הליקובקטר היא הליך רפואי המשמש לאיתור נוכחות של הליקובקטר פילורי, סוג של חיידקים שעלולים לגרום לכיבים בקיבה ולבעיות עיכול אחרות. הבדיקה נעשית בדרך כלל כדי לאבחן או לשלול זיהום בחיידק. הוא משמש לעתים גם לניטור יעילות הטיפול בזיהום קיים.

סוגי בדיקות הליקובקטר

קיימים מספר סוגים שונים של בדיקות הליקובקטר. הסוג הנפוץ ביותר הוא בדיקת דם, המחפשת נוגדנים לחיידקים בדם. סוגים נוספים של בדיקות כוללים בדיקת דגימת צואה, המחפשת את נוכחות החיידקים בצואה, ובדיקת נשיפה, המודדת את כמות הפחמן הדו חמצני בנשימה לאחר שאדם בלע תמיסה מיוחדת.

בדיקת דם

בדיקת דם היא הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת הליקובקטר. הוא מחפש נוגדנים לחיידקים בדם. הבדיקה נעשית בדרך כלל במשרד רופא או במעבדה. זהו הליך פשוט הכולל נטילת דגימת דם מוריד בזרוע. לאחר מכן הדגימה נשלחת למעבדה לניתוח.

בדיקת דגימת צואה

בדיקת דגימת צואה מחפשת את נוכחות החיידקים בצואה. הבדיקה נעשית בדרך כלל במשרד רופא או במעבדה. זהו הליך פשוט הכולל לקיחת דגימת צואה מהחלחולת. לאחר מכן הדגימה נשלחת למעבדה לניתוח.

בדיקת נשימה

בדיקת נשיפה מודדת את כמות הפחמן הדו חמצני בנשימה לאחר שאדם בלע תמיסה מיוחדת. הבדיקה נעשית בדרך כלל במשרד רופא או במעבדה. זהו הליך פשוט הכולל שתיית תמיסה ולאחר מכן נשימה לתוך מכשיר שמודד את כמות הפחמן הדו חמצני בנשימה.

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות מבדיקת Helicobacter תלוי בסוג הבדיקה שנעשית. בדיקות דם בדרך כלל לוקחות כמה ימים כדי לקבל תוצאות, בעוד שבדיקות דגימות צואה ובדיקות נשיפה נמשכות בדרך כלל כמה שבועות.

שאלות ותשובות

מהו הסוג המדויק ביותר של בדיקת הליקובקטר?

הסוג המדויק ביותר של בדיקת הליקובקטר הוא בדיקת הדם. סוג זה של בדיקה מחפש נוגדנים לחיידקים בדם, שזו הדרך האמינה ביותר לזהות את נוכחות החיידקים.

האם ניתן לעשות בדיקת הליקובקטר בבית?

לא, אי אפשר לעשות בדיקת הליקובקטר בבית. הבדיקה חייבת להיעשות במשרד רופא או במעבדה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן