דף הבית » כמה זמן מחזיק » כמה זמן נמשך סטנט בלב?

כמה זמן נמשך סטנט בלב?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

. כמה זמן נמשך סטנט בלב?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה סטנט?

סטנט הוא צינור רשת קטן ומתכת המוחדר לעורק חסום כדי לפתוח אותו ולהחזיר את זרימת הדם. זהו הליך נפוץ המשמש לטיפול במחלת עורקים כליליים, והוא משמש לעתים קרובות בשילוב עם אנגיופלסטיקה. סטנטים עשויים בדרך כלל מפלדת אל חלד, כרום קובלט או שילוב של שניהם.

איך עובד סטנט?

סטנט מוחדר לעורק חסום באמצעות צנתר. ברגע שהוא נמצא במקום, הסטנט מתרחב ולוחץ על דפנות העורק, פותח את העורק ומשקם את זרימת הדם. הסטנט מוחזק במקומו על ידי ווים זעירים הנצמדים לדפנות העורק.

כמה זמן נמשך סטנט?

אורך החיים של הסטנט תלוי במספר גורמים, לרבות סוג הסטנט בשימוש, אורח החיים של המטופל וחומרת החסימה. בדרך כלל, סטנטים יכולים להחזיק מעמד בין חמש לחמש עשרה שנים. סטנטים העשויים מפלדת אל חלד נוטים להחזיק מעמד זמן רב יותר מאלה העשויים מכרום קובלט, מכיוון שהנירוסטה עמידה יותר בפני קורוזיה. לאורח החיים של המטופל תפקיד גם באורך החיים של הסטנט. מטופלים השומרים על אורח חיים בריא, כולל פעילות גופנית סדירה ותזונה בריאה, יכולים לעזור להאריך את חיי הסטנט שלהם.

גורמים המשפיעים על אורך חיים סטנט

חומרת החסימה היא גם גורם בקביעה כמה זמן הסטנט יחזיק מעמד. אם החסימה חמורה, ייתכן שיהיה צורך להחליף את הסטנט מוקדם יותר מאשר אם החסימה קלה. בנוסף, אם למטופל יש היסטוריה של עישון או סוכרת, ייתכן שיהיה צורך להחליף את הסטנט מוקדם יותר.

השוואה מהירה

סוג סטנט אֲרִיכוּת יָמִים
פלדת אל – חלד 5-15 שנים
קובלט כרום 3-5 שנים

לסיכום, אורך החיים של הסטנט תלוי במספר גורמים, ביניהם סוג הסטנט בו משתמשים, אורח החיים של המטופל וחומרת החסימה. בדרך כלל, סטנטים יכולים להחזיק מעמד בין חמש לחמש עשרה שנים, כאשר סטנטים מנירוסטה מחזיקים מעמד זמן רב יותר מאלה העשויים מכרום קובלט. מטופלים השומרים על אורח חיים בריא, כולל פעילות גופנית סדירה ותזונה בריאה, יכולים לעזור להאריך את חיי הסטנט שלהם. בנוסף, אם החסימה חמורה, ייתכן שיהיה צורך להחליף את הסטנט מוקדם יותר מאשר אם החסימה קלה. לבסוף, אם למטופל יש היסטוריה של עישון או סוכרת, ייתכן שיהיה צורך להחליף את הסטנט מוקדם יותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן