דף הבית » כמה זמן מחזיק » כמה זמן מחזיק סטנט?

כמה זמן מחזיק סטנט?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מחזיק סטנט?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה סטנט?

סטנט הוא צינור מתכת קטן המוחדר לעורק או וריד חסום כדי לשמור אותו פתוח. הוא משמש לטיפול במגוון מצבים, כולל מחלת עורקים כליליים, מחלת עורקים היקפיים ומחלת כליות. סטנטים יכולים לשמש גם לטיפול במפרצת, או בליטות בדפנות העורקים. הסטנט מוחדר לעורק או לווריד באמצעות צנתר, ולאחר מכן נשאר במקומו כדי לשמור על העורק או הווריד פתוחים.

סוגי סטנטים

ישנם מספר סוגים שונים של סטנטים זמינים, כולל סטנטים ממתכת חשופה, סטנטים משחררי תרופות ותומכנים בעלי נסיגה ביולוגית. סטנטים ממתכת חשופה עשויים מתכת ומיועדים להשאיר אותם בעורק או בווריד לצמיתות. סטנטים משחררי תרופות מצופים בתרופה המשתחררת לאורך זמן כדי למנוע מהעורק או הווריד להיחסם שוב. סטנטים הניתנים לספיגה ביולוגית עשויים מחומר שנועד להתמוסס לאורך זמן, ולא מותיר שתל קבוע בעורק או בווריד.

כמה זמן מחזיק סטנט?

משך הזמן שהסטנט מחזיק תלוי בסוג הסטנט שבו נעשה שימוש. סטנטים ממתכת חשופה מיועדים להשאיר בעורק או בווריד לצמיתות, ויכולים להחזיק מעמד שנים רבות. סטנטים משחררי תרופות נועדו לשחרר תרופות לאורך זמן, ובדרך כלל מחזיקים מעמד כשנה. סטנטים בעלי יכולת ספיגה ביולוגית נועדו להתמוסס לאורך זמן, ובדרך כלל מחזיקים מעמד כשישה חודשים.

סיכונים של סטנטים

למרות שסטנטים בטוחים בדרך כלל, ישנם כמה סיכונים הקשורים לשימוש בהם. סיכונים אלה כוללים זיהום, דימום ואפשרות שהסטנט יייחסם שוב. חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של סטנט עם הרופא שלך לפני ביצוע ההליך.

סיכום

סטנטים הם דרך בטוחה ויעילה לטיפול בעורקים וורידים חסומים. משך הזמן שהסטנט מחזיק תלוי בסוג הסטנט בו נעשה שימוש, אך יכול לנוע בין מספר שנים עבור סטנטים ממתכת חשופה למספר חודשים עבור תומכנים בעלי נסיגה ביולוגית. חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של סטנט עם הרופא שלך לפני ביצוע ההליך. למידע נוסף, מצא מידע נוסף ב-YouTube או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן