דף הבית » כמה זמן מחזיק » כמה זמן נמשך חיסון השפעת?

כמה זמן נמשך חיסון השפעת?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך חיסון השפעת?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו חיסון נגד שפעת?

חיסון השפעת הוא חיסון שנתי המסייע בהגנה מפני נגיף השפעת. הוא מומלץ לכל אדם מעל גיל חצי שנה, וחשוב במיוחד למי שנמצא בסיכון גבוה לפתח סיבוכים חמורים משפעת, כגון נשים בהריון, ילדים צעירים ואנשים עם מערכת חיסון מוחלשת. חיסון השפעת מורכב מצורות מוחלשות או מושבתות של הנגיף, מה שעוזר לגוף שלך לבנות חסינות לנגיף מבלי לחלות.

כמה זמן נמשך חיסון השפעת?

חיסון השפעת נמשך בדרך כלל עד שישה חודשים, אם כי זה יכול להשתנות מאדם לאדם. חשוב לקבל חיסון נגד שפעת מדי שנה, שכן הנגיף יכול להשתנות משנה לשנה. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ לכל אחד מעל גיל שישה חודשים לקבל חיסון נגד שפעת מדי שנה.

גורמים המשפיעים על משך ההגנה

משך ההגנה מפני חיסון השפעת יכול להשתנות בהתאם לכמה גורמים, כגון גיל, בריאות וסוג החיסון המתקבל. לדוגמה, החיסון נגד שפעת יעיל יותר בקרב אנשים צעירים יותר מאשר אצל אנשים מבוגרים, ואלה עם מערכת חיסון מוחלשת עשויים שלא לקבל את אותה רמת הגנה כמו אלה עם מערכת חיסון בריאה. בנוסף, סוג החיסון המתקבל יכול להשפיע על משך ההגנה. לדוגמה, החיסון בתרסיס האף פחות יעיל מהחיסון להזרקה, וייתכן שלא יספק את אותה רמת הגנה.

טיפים לשמירה על הגנה

בנוסף לקבל חיסון נגד שפעת מדי שנה, יש עוד כמה צעדים שתוכל לנקוט כדי לעזור להגן על עצמך מפני נגיף השפעת.

  • שטפו את הידיים לעיתים קרובות במים וסבון.
  • הימנע ממגע קרוב עם אנשים חולים.
  • התרחק מקהל גדול.
  • כסו את האף והפה כשאתם משתעלים או מתעטשים.
  • הימנע מלגעת בעיניים, באף ובפה.
  • נקה וחטא משטחים וחפצים שעלולים להיות מזוהמים בחיידקים.

מתי לקבל את החיסון נגד שפעת

הזמן הטוב ביותר לקבל חיסון נגד שפעת הוא בסתיו, לפני תחילת עונת השפעת. עם זאת, זה עדיין מועיל לקבל את החיסון מאוחר יותר בעונה, כל עוד השפעת עדיין במחזור. חשוב לציין שלוקח כשבועיים עד שהחיסון ישפיע ולכן עדיף לקבל את החיסון בהקדם האפשרי.

בשורה התחתונה

חיסון השפעת הוא כלי חשוב להגנה על עצמך מפני נגיף השפעת. זה בדרך כלל נמשך עד שישה חודשים, אם כי זה יכול להשתנות מאדם לאדם. חשוב לקבל חיסון נגד שפעת מדי שנה, מכיוון שהנגיף יכול להשתנות משנה לשנה. בנוסף, ישנם כמה צעדים נוספים שתוכל לנקוט כדי לסייע בהגנה על עצמך מפני נגיף השפעת, כגון שטיפת ידיים לעתים קרובות והימנעות ממגע קרוב עם אנשים חולים. הזמן הטוב ביותר לקבל חיסון נגד שפעת הוא בסתיו, לפני תחילת עונת השפעת. למידע נוסף, אתה יכול לצפות בסרטון זה מה-CDC.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן