דף הבית » כמה זמן מחזיק » כמה זמן נמשך החיסון נגד שחפת?

כמה זמן נמשך החיסון נגד שחפת?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך החיסון נגד שחפת?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו החיסון לשחפת?

חיסון השחפת, הידוע גם כחיסון Bacillus Calmette-Guérin (BCG), הוא חיסון המשמש להגנה מפני שחפת (TB). שחפת היא זיהום חיידקי שעלול לגרום למחלות קשות ולמוות אם לא מטפלים בו. חיסון BCG הוא החיסון היחיד הזמין להגנה מפני שחפת. זה ניתן בזריקה בודדת לזרוע העליונה.

עד כמה החיסון נגד שחפת יעיל?

חיסון השחפת אינו יעיל ב-100% במניעת שחפת, אך הוא מספק הגנה מסוימת. מחקרים הראו כי החיסון יעיל ביותר במניעת צורות חמורות של שחפת בילדים. זה פחות יעיל במבוגרים, אבל זה עדיין יכול לספק הגנה מסוימת.

כמה זמן נמשך החיסון נגד שחפת?

משך ההגנה שמספק החיסון לשחפת משתנה מאדם לאדם. בדרך כלל, החיסון מספק הגנה למשך 15 שנים לפחות. עם זאת, כמה מחקרים הראו שהחיסון עשוי לספק הגנה עד 20 שנה או יותר.

מי צריך לקבל את החיסון לשחפת?

החיסון נגד שחפת מומלץ לאנשים שנמצאים בסיכון מוגבר לפתח שחפת. זה כולל אנשים שחיים או עובדים באזורים שבהם שחפת נפוצה, כמו עובדי שירותי בריאות, אנשים שנוסעים למדינות שבהן שחפת נפוצה, ואנשים שיש להם קשר הדוק עם מישהו שיש לו שחפת.

מהן תופעות הלוואי של החיסון נגד שחפת?

חיסון השחפת הוא בדרך כלל בטוח ונסבל היטב. תופעות הלוואי השכיחות ביותר הן אדמומיות, נפיחות וכאבים באתר ההזרקה. תופעות לוואי אחרות עשויות לכלול חום, עייפות וכאבי ראש. תופעות הלוואי הללו חולפות בדרך כלל תוך מספר ימים.

סיכום

חיסון השחפת הוא דרך בטוחה ויעילה להגנה מפני שחפת. זה מומלץ לאנשים שנמצאים בסיכון מוגבר לפתח שחפת. החיסון מספק הגנה למשך 15 שנים לפחות, אך הוא עשוי לספק הגנה עד 20 שנים או יותר. תופעות הלוואי השכיחות ביותר הן אדמומיות, נפיחות וכאבים באתר ההזרקה. אם יש לך שאלות או חששות לגבי החיסון נגד שחפת, שוחח עם הרופא שלך.

למד עוד

למידע נוסף על החיסון לשחפת, בקר ב-YouTube .

  • חיסון השחפת הוא החיסון היחיד הזמין להגנה מפני שחפת.
  • חיסון השחפת הוא היעיל ביותר במניעת צורות קשות של שחפת בילדים.
  • משך ההגנה שמספק החיסון לשחפת משתנה מאדם לאדם.
  • החיסון נגד שחפת מומלץ לאנשים שנמצאים בסיכון מוגבר לפתח שחפת.
  • תופעות הלוואי השכיחות ביותר של חיסון השחפת הן אדמומיות, נפיחות וכאבים באתר ההזרקה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן