דף הבית » כמה זמן מחזיק » כמה זמן מחזיק שום?

כמה זמן מחזיק שום?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

. כמה זמן מחזיק שום?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהם חיי המדף של שום?

שום הוא מרכיב פופולרי במנות רבות, אבל כמה זמן הוא מחזיק מעמד? חיי המדף של השום תלויים באופן האחסון שלו. אם מאוחסנים כראוי, שום יכול להחזיק מעמד עד 6 חודשים. עם זאת, אם מאוחסנים בצורה לא נכונה, שום יכול להתקלקל במהירות. השום הוא בן למשפחת האליום, הכוללת בצל, שאלוט וכרישה. זהו צמח בולבוס הגדל מתחת לאדמה ומורכב ממספר ציפורן. לשום יש טעם וארומה חריפים המשמשים להעצמת הטעם של מנות רבות.

איך לאחסן שום בצורה נכונה

המפתח להארכת חיי המדף של השום הוא אחסון נכון. את השום יש לאחסן במקום קריר, יבש וחשוך. אין להיחשף לאור שמש ישיר או לחום. הדרך הטובה ביותר לאחסן שום היא בשקית רשת או בשקית נייר בארון או במזווה. חשוב להרחיק את השום מלחות. אם שום נחשף ללחות, זה יכול לגרום לעובש לצמוח. כמו כן, חשוב להרחיק את השום מפירות וירקות אחרים. גז האתילן שמשחרר פירות וירקות אחרים עלול לגרום לשום להתקלקל מהר יותר.

איך לדעת אם שום התקלקל

חשוב לבדוק את השום באופן קבוע לאיתור סימני קלקול. אם השום התקלקל, יהיה לו מרקם רך וריח חזק. עשוי להיות לו גם מראה רירי או עובש. אם השום התקלקל, יש לזרוק אותו מיד.

שום טרי

שום טרי הוא האפשרות הטובה ביותר להארכת חיי המדף של השום. שום טרי צריך להיות יציב ובעל צבע לבן או סגול בוהק. צריך להיות לו גם ארומה חזקה. שום טרי יכול להישמר במקרר עד שבועיים.

שום קפוא

שום קפוא יכול להחזיק מעמד עד 6 חודשים. כדי להקפיא שום, מקלפים וקוצצים את השיניים ומניחים בכלי אטום או בשקית מקפיא. ניתן להשתמש בשום קפוא בתבשילים מבושלים, אך אין להשתמש בו בתבשילים נאים.

שום מיובש

שום מיובש יכול להחזיק מעמד עד שנה. לייבוש שום, מקלפים וקוצצים את השיניים ומורחים על תבנית אפייה. מניחים את תבנית האפייה במקום חמים ויבש ומניחים לשום להתייבש מספר ימים. לאחר שהשום יבש, אחסן אותו בכלי אטום.

שום כבוש

שום כבוש יכול להחזיק מעמד עד שנה. כדי לכבוש שום, מקלפים וקוצצים את השיניים ומניחים אותן בצנצנת. מכסים את השום בחומץ ותבלינים ואוטמים את הצנצנת. מניחים את הצנצנת במקרר ומניחים לשום להתחמיץ במשך מספר שבועות.

השוואה מהירה

סוג שום חיי מדף
טָרִי 2 שבועות
קָפוּא 6 חודשים
מיובש 1 שנה
כָּבוּשׁ 1 שנה

שום הוא מרכיב פופולרי בתבשילים רבים, אך חשוב לאחסן אותו כראוי כדי להאריך את חיי המדף שלו. שום טרי יכול להחזיק מעמד עד שבועיים, שום קפוא יכול להחזיק עד 6 חודשים, שום מיובש יכול להחזיק עד שנה, ושום כבוש יכול להחזיק עד שנה. חשוב לבדוק את השום באופן קבוע לאיתור סימני קלקול. אם השום התקלקל, יש לזרוק אותו מיד. למידע נוסף על שום, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן