דף הבית » כמה זמן מחזיק » כמה זמן מחזיק יין?

כמה זמן מחזיק יין?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מחזיק יין?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה יין?

יין הוא משקה אלכוהולי העשוי מענבים מותססים או מפירות אחרים. זה קיים כבר אלפי שנים ואנשים רבים ברחבי העולם נהנים ממנו. יין יכול להיות אדום, לבן או רוזה, ויכול לנוע בין מתוק ליובש. הוא משמש לעתים קרובות בבישול, וניתן להגישו עם ארוחות או ליהנות לבד.

כמה זמן מחזיק יין?

חיי המדף של היין תלויים במגוון גורמים, כולל סוג היין, אופן האחסון ואופן פתיחתו. בדרך כלל, יין יכול להחזיק מעמד מספר שנים אם הוא מאוחסן כראוי. יינות אדומים נוטים להחזיק מעמד זמן רב יותר מיינות לבנים, ויינות מסוימים יכולים להחזיק מעמד גם עשרות שנים.

יין לא נפתח

יין שלא נפתח יכול להחזיק מעמד מספר שנים אם הוא מאוחסן כראוי. יינות אדומים נוטים להחזיק מעמד זמן רב יותר מיינות לבנים, וחלקם יכולים להחזיק מעמד עד 10 שנים או יותר. יינות לבנים מחזיקים מעמד בדרך כלל עד חמש שנים, בעוד יינות מבעבעים יכולים להחזיק מעמד עד שלוש שנים.

פתח יין

ברגע שבקבוק יין ייפתח, הוא יתחיל להתחמצן ולאבד את הטעם והארומה שלו. תהליך זה מתרחש מהר יותר בטמפרטורות גבוהות יותר, לכן חשוב לאחסן יין שנפתח במקום קריר וחשוך. בדרך כלל, יין שנפתח יחזיק מעמד עד חמישה ימים אם הוא מאוחסן כראוי.

השוואה מהירה

סוג יין לא נפתח נפתח
יין אדום עד 10 שנים עד 5 ימים
יין לבן עד 5 שנים עד 5 ימים
יין מבעבע עד 3 שנים עד 5 ימים

כיצד לאחסן יין

כדי להבטיח שהיין שלכם יישאר טרי כמה שיותר זמן, חשוב לאחסן אותו כראוי. יש לאחסן יין במקום קריר וחשוך, הרחק מאור שמש ישיר וחום. כמו כן יש לאחסן אותו זקוף, שכן אחסונו על הצד עלול לגרום להתייבשות הפקק ולאפשר לאוויר להיכנס לבקבוק.

קֵרוּר

יינות לבנים ויינות מבעבעים יש לשמור במקרר. זה יעזור להאט את תהליך החמצון ולשמור על טריות היין למשך זמן רב יותר. אין לאחסן יינות אדומים במקרר, שכן הדבר עלול לגרום להם להתקרר מדי ולאבד את טעמם.

מחסן במרתף

לאחסון לטווח ארוך, עדיף לאחסן יין במרתף יינות. מרתפי היין נועדו לשמור על יין ברמת טמפרטורה ולחות עקבית, שהיא אידיאלית לאחסון לטווח ארוך. מרתפי יין יכולים גם לעזור להגן על היין מפני אור ורעידות, שעלולים לגרום לו להתקלקל.

דעה אישית

יין הוא משקה נפלא שניתן ליהנות ממנו במשך שנים רבות אם הוא מאוחסן כראוי. אני תמיד מקפיד לאחסן את היין שלי במקום קריר וחשוך, ומשתדל לסיים בקבוק תוך כמה ימים מפתיחתו. אני גם אוהב לצפות בסרטונים ביוטיוב כדי ללמוד עוד על איך לאחסן יין וליהנות ממנו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן