דף הבית » כמה זמן מחזיק » כמה זמן לוקח ניתוח להחלפת מפרק ירך?

כמה זמן לוקח ניתוח להחלפת מפרק ירך?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לוקח ניתוח להחלפת מפרק ירך?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו ניתוח להחלפת מפרק הירך?

ניתוח החלפת מפרק הירך הוא ניתוח גדול שיכול לעזור לשפר את איכות החיים לסובלים מכאבים חזקים בירך. ההליך כולל החלפת מפרק הירך הפגוע במפרק מלאכותי, המכונה פרוטזה. התותבת עשויה מרכיבי מתכת ופלסטיק שנועדו לחקות את תפקוד מפרק ירך בריא.

כמה זמן לוקח ניתוח להחלפת מפרק ירך?

ניתוח החלפת מפרק הירך נמשך בדרך כלל בין שעתיים לשלוש שעות. משך הזמן המדויק יהיה תלוי במורכבות ההליך ובצרכים האישיים של המטופל. במהלך הניתוח יבצע המנתח חתך באזור הירך ויסיר את המפרק הפגוע. לאחר מכן מוכנסת התותבת ומאובטחת למקומה.

זמן החלמה לאחר ניתוח החלפת מפרק הירך

זמן ההחלמה לאחר ניתוח החלפת מפרק הירך יכול להשתנות בהתאם לאדם. בדרך כלל, נדרשים כשישה שבועות עד שהמטופל יוכל ללכת ללא סיוע. במהלך תקופה זו, המטופל יצטרך להשתמש בקביים או בהליכון כדי לעזור להם להתנייד. פיזיותרפיה מומלצת גם כדי לעזור למטופל להחזיר את הכוח והניידות.

סיכונים של ניתוח החלפת מפרק הירך

כמו בכל ניתוח גדול, ישנם סיכונים הקשורים לניתוח החלפת מפרק הירך. אלה כוללים זיהום, קרישי דם ונזק עצבי. חשוב לדון בסיכונים עם הרופא שלך לפני ביצוע ההליך.

היתרונות של ניתוח החלפת מפרק הירך

היתרונות של ניתוח החלפת מפרק הירך יכולים להיות משמעותיים. מטופלים שעברו את ההליך מדווחים לרוב על שיפור בניידות ופחות כאבים. בנוסף, ההליך יכול לסייע בשיפור איכות החיים בכך שהוא מאפשר למטופלים להשתתף בפעילויות שאולי לא יכלו לעשות קודם לכן.

סיכום

ניתוח החלפת מפרק הירך הוא ניתוח גדול שיכול לעזור לשפר את איכות החיים לסובלים מכאבים חזקים בירך. ההליך נמשך בדרך כלל בין שעתיים לשלוש שעות, וזמן ההחלמה יכול להשתנות בהתאם לאדם. חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של ההליך עם הרופא שלך לפני ביצוע הניתוח. למידע נוסף, צפה בסרטון זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן