דף הבית » כמה זמן מותר » סטייה בגלולות למניעת הריון: כמה זמן מותר?

סטייה בגלולות למניעת הריון: כמה זמן מותר?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

סטייה בגלולות למניעת הריון: כמה זמן מותר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי סטיית גלולות למניעת הריון?

גלולות למניעת הריון הן צורה פופולרית של אמצעי מניעה, אבל כמה זמן בטוח לחרוג מלוח הזמנים שנקבע? חריגה מלוח הזמנים שנקבע של גלולות למניעת הריון היא כאשר אישה נוטלת את הגלולה שלה בזמן שונה מזה שנקבע על ידי הרופא שלה. זה יכול להיות בגלל שכחת לקחת את הגלולה, נטילת הגלולה מאוחרת או נטילת מוקדם מדי. חשוב להבין את הסיכונים הכרוכים בסטייה מלוח הזמנים שנקבע של גלולות למניעת הריון.

מהם הסיכונים של סטיית גלולות למניעת הריון?

הסיכונים של סטייה בגלולות למניעת הריון תלויים בסוג הגלולה הנלקחת. גלולות משולבות, המכילות גם אסטרוגן וגם פרוגסטין, הן הסוג הנפוץ ביותר של גלולות למניעת הריון. גלולות אלו נלקחות למשך 21 יום, ולאחר מכן הפסקה של 7 ימים. במהלך ההפסקה, אישה בדרך כלל תחווה דימום גמילה, בדומה לתקופת מחזור. אם אישה נוטלת את הגלולה שלה באיחור או מחמיצה גלולה במהלך המחזור של 21 יום, היא עלולה שלא לחוות דימום הגמילה ועלולה להיות בסיכון להריון. לגבי גלולות עם פרוגסטין בלבד, הסיכונים לסטייה בגלולות למניעת הריון הם מעט שונים. גלולות אלו נלקחות למשך 28 ימים, ללא הפסקה. אם אישה נוטלת את הגלולה שלה באיחור או מחמיצה גלולה, היא עלולה להיות בסיכון להריון. חשוב לציין שהסיכון להריון עולה עם כל גלולה שמפספסים או נוטלים באיחור.

כמה זמן בטוח לסטות מלוח הזמנים שנקבע?

משך הזמן שבטוח לחרוג מלוח הזמנים שנקבע של גלולות למניעת הריון תלוי בסוג הגלולה הנלקחת. עבור גלולות משולבות, בדרך כלל בטוח לחרוג מלוח הזמנים שנקבע עד 12 שעות. אם גלולה נלקחת באיחור של יותר מ-12 שעות, חשוב להשתמש בשיטת גיבוי למניעת הריון, כגון קונדום, במשך 7 הימים הבאים. לגבי גלולות עם פרוגסטין בלבד, בדרך כלל בטוח לחרוג מלוח הזמנים שנקבע למשך עד 3 שעות. אם נטילת גלולה באיחור של יותר מ-3 שעות, חשוב להשתמש בשיטת גיבוי למניעת הריון, כמו קונדום, במשך 48 השעות הבאות.

סיכום

גלולות למניעת הריון הן צורה פופולרית של אמצעי מניעה, אך חשוב להבין את הסיכונים הכרוכים בחריגה מלוח הזמנים שנקבע. עבור גלולות משולבות, בדרך כלל בטוח לחרוג מלוח הזמנים שנקבע עד 12 שעות. עבור גלולות עם פרוגסטין בלבד, בדרך כלל בטוח לחרוג מלוח הזמנים שנקבע עד 3 שעות. אם גלולה נלקחת יותר מהזמן המומלץ באיחור, חשוב להשתמש בשיטת גיבוי למניעת הריון, כמו קונדום, במשך 7 הימים הבאים (גלולות משולבות) או 48 שעות (גלולות פרוגסטין בלבד). למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן