דף הבית » כמה זמן מותר » כמה זמן עלי לחכות לאחר נטילת גלולות לפני סקס?

כמה זמן עלי לחכות לאחר נטילת גלולות לפני סקס?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן עלי לחכות לאחר נטילת גלולות לפני סקס?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כמה זמן עלי לחכות לאחר נטילת גלולות לפני סקס?

קיום יחסי מין לא מוגנים עלול להוביל להריונות לא רצויים ולהתפשטות של מחלות מין (STDs). כדי להגן על עצמך ועל בן/בת הזוג, חשוב לדעת כמה זמן עליך לחכות לאחר נטילת גלולות לפני קיום יחסי מין.

אמצעי מניעה לשעת חירום

אמצעי מניעה לשעת חירום, המכונה גם גלולת הבוקר שאחרי, היא סוג של אמצעי מניעה שניתן לקחת לאחר יחסי מין לא מוגנים כדי למנוע הריון. התרופה יעילה ביותר כאשר היא נלקחת תוך 72 שעות ממין לא מוגן, אך ניתן ליטול אותה עד 120 שעות לאחר מכן. חשוב לציין שאמצעי מניעה לשעת חירום אינם מגנים מפני מחלות מין.

אמצעי מניעה הורמונליים

אמצעי מניעה הורמונליים, כגון הגלולה, המדבקה והטבעת, נלקחות מדי יום כדי למנוע הריון. חשוב ליטול את הגלולה באותה שעה בכל יום כדי להבטיח שהיא יעילה. רוב סוגי אמצעי מניעה הורמונליים יעילים מיד לאחר התחלתן, אך מומלץ להמתין שבעה ימים לפני קיום יחסי מין לא מוגנים.

שיטות מחסום

שיטות מחסום, כגון קונדומים ודיאפרגמות, משמשות למניעת הריון והתפשטות מחלות מין. יש להשתמש בקונדומים בכל פעם שאתה מקיים יחסי מין כדי להבטיח שהם יעילים. יש להשתמש בדאפרגמות עם קוטל זרע ויש להשאירן במקומן לפחות שש שעות לאחר קיום יחסי מין.

אמצעי מניעה הפיכים ארוכי טווח

אמצעי מניעה הפיכים ארוכי טווח (LARC) הם סוג של אמצעי מניעה המוחדר לגוף ויכול להימשך מספר שנים. שיטות אלו כוללות התקנים תוך רחמיים (IUDs) ושתלים למניעת הריון. LARCs יעילים מיד לאחר ההחדרה ואינם דורשים כל פעולה נוספת כדי להיות יעילים.

טיפים למין בטוח

  • השתמש תמיד בקונדום או בשיטת מחסום אחרת בעת קיום יחסי מין.
  • קח את הגלולה שלך למניעת הריון באותה שעה בכל יום.
  • אם אתה משתמש בסרעפת, השתמש בקוטל זרע והשאיר אותו במקום לפחות שש שעות לאחר קיום יחסי מין.
  • אם קיימתם יחסי מין לא מוגנים, שקול לקחת אמצעי מניעה לשעת חירום.
  • היבדקו למחלות מין באופן קבוע.

קיום יחסי מין לא מוגנים עלול להוביל להריונות לא רצויים ולהתפשטות של מחלות מין. כדי להגן על עצמך ועל בן/בת הזוג, חשוב לדעת כמה זמן עליך לחכות לאחר נטילת גלולות לפני קיום יחסי מין. אמצעי מניעה לשעת חירום יעילים ביותר כאשר נלקחים תוך 72 שעות ממין לא מוגן, אך ניתן ליטול עד 120 שעות לאחר מכן. רוב סוגי אמצעי מניעה הורמונליים יעילים מיד לאחר התחלתן, אך מומלץ להמתין שבעה ימים לפני קיום יחסי מין לא מוגנים. יש להשתמש בשיטות מחסום, כגון קונדומים ודיאפרגמות, בכל פעם שאתה מקיים יחסי מין. אמצעי מניעה הפיכים ארוכי טווח (LARC) יעילים מיד לאחר ההחדרה ואינם דורשים כל פעולה נוספת כדי להיות יעילים. כדי להבטיח יחסי מין בטוחים, השתמשי תמיד בקונדום או בשיטת מחסום אחרת, קחי את הגלולה למניעת הריון באותה שעה בכל יום, ותבדקי מחלות מין באופן קבוע.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן