דף הבית » כמה זמן מותר » כמה זמן אפשר להקפיא דגים?

כמה זמן אפשר להקפיא דגים?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן אפשר להקפיא דגים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה הקפאת דגים?

הקפאת דגים היא שיטה לשימור מזון שהייתה בשימוש במשך מאות שנים. זה כרוך באחסון דגים בטמפרטורות מתחת ל-0 מעלות צלזיוס (32 מעלות צלזיוס) למשך תקופה ממושכת. זה מונע צמיחה של חיידקים ומיקרואורגניזמים אחרים שעלולים לגרום לקלקול מזון. הקפאה גם מאטה את תהליך החמצון הטבעי, מה שעלול לגרום לדג לאבד את טעמו ומרקמו.

כמה זמן אפשר להקפיא דגים?

משך הזמן שניתן להקפיא דגים תלוי בסוג הדג ובשיטת ההקפאה. בדרך כלל, ניתן להקפיא את רוב סוגי הדגים עד שישה חודשים. עם זאת, סוגים מסוימים של דגים, כגון סלמון, ניתנים להקפאה עד שנה אחת. בעת הקפאת דגים, חשוב להשתמש בסילר ואקום או במיכל בטוח למקפיא כדי למנוע צריבה במקפיא. צריבה במקפיא מתרחשת כאשר הדג נחשף לאוויר, מה שגורם ללחות להתאדות ולדג להתייבש.

טיפים להקפאת דגים

1. בחר את הדג הנכון

בבחירת דגים להקפאה, בחרו בדגים טריים ואיכותיים שנתפסו לאחרונה. הימנעו מדגים שהוקפאו בעבר או שישבו בחוץ במשך תקופה ממושכת.

2. מנקים את הדג

לפני הקפאת הדג חשוב לנקות אותו כראוי. זה כולל הסרת הקשקשים, הוצאת הדג והסרת כל עודפי שומן.

3. מקפיאים את הדג במהירות

חשוב להקפיא את הדג כמה שיותר מהר. זה יעזור לשמר את הטעם והמרקם של הדג. לשם כך, מניחים את הדג בשכבה אחת על תבנית עם נייר אפייה ומניחים אותו במקפיא. לאחר שהדג קפוא, העבירו אותו לכלי עמיד במקפיא או לשקית אטומה בוואקום.

4. סמן את הדג

סמן את הדג בתאריך שבו הוקפא ובסוג הדג. זה יעזור לכם לעקוב מתי הדג היה קפוא וכמה זמן הוא שהה במקפיא.

5. להפשיר את הדג כמו שצריך

בהפשרת דגים קפואים חשוב לעשות זאת לאט וכמו שצריך. הדרך הטובה ביותר להפשיר דג קפוא היא להכניס אותו ללילה במקרר. זה יעזור לשמר את הטעם והמרקם של הדג.

סיכום

הקפאת דגים היא דרך מצוינת לשמר מזון ולהאריך את חיי המדף שלו. עם זאת, חשוב לעקוב אחר השלבים הנכונים כדי להבטיח שהדג בטוח לאכילה. על ידי ביצוע הטיפים המפורטים למעלה, תוכל להבטיח שהדג הקפוא שלך בטוח וטעים. למידע נוסף על הקפאת דגים, בדוק אתהסרטון הזה מ-YouTube:

  • בחר את הדג הנכון
  • מנקים את הדג
  • מקפיאים את הדג במהירות
  • סמן את הדג
  • להפשיר את הדג כמו שצריך

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן