דף הבית » כמה זמן מותר » כמה זמן מותר לך לשמור לבבות קפואים?

כמה זמן מותר לך לשמור לבבות קפואים?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מותר לך לשמור לבבות קפואים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו שימור הקפאה?

שימור הקפאה הוא תהליך של שימור רקמות או תאים חיים על ידי קירורם לטמפרטורות נמוכות מאוד. תהליך זה משמש לשימור איברים, תאים ורקמות לשימוש עתידי. הוא משמש גם לשימור עוברים וגמטות לטיפולי פוריות. תהליך שימור ההקפאה כולל קירור הרקמה או התאים לטמפרטורות מתחת ל-130 מעלות צלזיוס. טמפרטורה זו ידועה בשם "טמפרטורת מעבר הזכוכית", והיא הטמפרטורה שבה הרקמה או התאים הופכים למזוגגים, או קפואים למוצקים.

כמה זמן אפשר לשמור לבבות קפואים?

משך הזמן שבו ניתן לשמור את הלבבות בהקפאה תלוי בסוג שיטת השמירה בהקפאה. בדרך כלל, ניתן לשמור לבבות קפואים עד 10 שנים. עם זאת, מסגרת זמן זו יכולה להשתנות בהתאם לסוג שיטת ההקפאה בה נעשה שימוש. לדוגמה, אם הלב נשמר בהקפאה בשיטת הקפאה איטית, ניתן לשמור אותו בהקפאה עד 10 שנים. מצד שני, אם הלב נשמר בהקפאה בשיטת זיגוג, ניתן לשמור אותו בהקפאה עד 20 שנה.

שיטת הקפאה איטית

שיטת ההקפאה האיטית היא השיטה הנפוצה ביותר לשימור לבבות. שיטה זו כוללת קירור איטי של הלב לטמפרטורות מתחת ל-130 מעלות צלזיוס. במהלך תהליך זה, הלב נחשף לחומר מגן קריו, המסייע בהגנה על התאים מפני נזקים הנגרמים מגבישי קרח. לאחר שהלב מקורר לטמפרטורה הרצויה, הוא מאוחסן במיכל קריוגני, שם הוא יכול להישאר קפוא עד 10 שנים.

שיטת ויטריפיקציה

שיטת הזגוג היא שיטה חדשה יותר לשמירה בהקפאה שהופכת לפופולרית יותר ויותר. שיטה זו כוללת קירור מהיר של הלב לטמפרטורות מתחת ל-130 מעלות צלזיוס. במהלך תהליך זה, הלב נחשף לחומר מגן קריו, המסייע בהגנה על התאים מפני נזקים הנגרמים מגבישי קרח. לאחר שהלב מקורר לטמפרטורה הרצויה, הוא מאוחסן במיכל קריוגני, שם הוא יכול להישאר קפוא עד 20 שנה.

סיכונים של שימור בהקפאה

למרות שהקפאה יכולה להיות כלי שימושי לשימור לבבות לשימוש עתידי, חשוב לציין שיש כמה סיכונים הקשורים לתהליך. לדוגמא, חומר ההגנה מפני קריו המשמש במהלך התהליך עלול לגרום נזק לתאים, ותהליך ההקפאה עלול לגרום גם לנזק לרקמת הלב. בנוסף, קיים סיכון שהלב לא ישרוד את תהליך ההפשרה.

סיכום

Cryopreservation הוא כלי שימושי לשימור לבבות לשימוש עתידי. משך הזמן שבו ניתן לשמור את הלבבות בהקפאה תלוי בסוג שיטת השמירה בהקפאה. ככלל, ניתן לשמור את הלבבות בהקפאה עד 10 שנים בשיטת ההקפאה האיטית, ועד 20 שנה בשיטת הוויטריפיקציה. עם זאת, חשוב לציין כי ישנם כמה סיכונים הקשורים לתהליך, כמו פגיעה בתאים וברקמות, והסיכון שהלב לא ישרוד את תהליך ההפשרה. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה או צפה בסרטונים על שמירה על שמירה בהקפאה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן