דף הבית » כמה זמן לתוצאות » תוצאות בדיקת חלבון עוברי: למה לצפות

תוצאות בדיקת חלבון עוברי: למה לצפות

השאירו פרטים ונחזור מיד:

תוצאות בדיקת חלבון עוברי: למה לצפות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת חלבון עוברי?

בדיקת חלבון עוברי היא סוג של בדיקת סקר לפני הלידה המשמשת לאבחון הפרעות גנטיות ומצבים אחרים בתינוקות שטרם נולדו. הבדיקה מודדת את כמות חלבונים מסוימים במי השפיר המקיפים את התינוק. החלבונים מיוצרים על ידי תאי התינוק ויכולים להעיד על נוכחות של הפרעות גנטיות מסוימות.

אילו מצבים יכולים לזהות בדיקות חלבון עוברי?

בדיקות חלבון עובריות יכולות לזהות מגוון מצבים, כולל תסמונת דאון, סיסטיק פיברוזיס וספינה ביפידה. הבדיקה יכולה גם לזהות מומים כרומוזומליים, כגון טריזומיה 21 (תסמונת דאון) וטריזומיה 18 (תסמונת אדוארד).

כיצד מתבצע המבחן?

הבדיקה מתבצעת על ידי לקיחת דגימה של מי השפיר המקיפים את התינוק. לאחר מכן הדגימה נשלחת למעבדה לניתוח. תוצאות הבדיקה זמינות בדרך כלל תוך מספר ימים.

מהם הסיכונים של הבדיקה?

הסיכונים בבדיקה הם מזעריים. עם זאת, קיים סיכון קטן להפלה הקשור להליך.

למה אני צריך לצפות מהתוצאות?

תוצאות הבדיקה יצביעו אם לתינוק יש הפרעה גנטית או אי תקינות כרומוזומלית. אם הבדיקה חיובית, זה לא בהכרח אומר שלתינוק יש את ההפרעה או החריגות, אבל זה אומר שיש צורך בבדיקות נוספות כדי לאשר את האבחנה.

מה עלי לעשות אם הבדיקה חיובית?

אם הבדיקה חיובית, סביר להניח שהרופא שלך ימליץ על בדיקות נוספות, כגון בדיקת מי שפיר או דגימת כוונות (CVS). בדיקות אלו יכולות לספק מידע נוסף על בריאות התינוק ויכולות לעזור לך לקבל החלטות מושכלות לגבי ההריון.

סיכום

בדיקות חלבון עוברי הן כלי שימושי לאבחון הפרעות גנטיות ומצבים אחרים אצל תינוקות שטרם נולדו. הבדיקה בטוחה יחסית והתוצאות יכולות לספק מידע רב ערך לגבי בריאות התינוק. אם הבדיקה חיובית, ניתן להמליץ על בדיקות נוספות כדי לאשר את האבחנה. למידע נוסף, צפה בסרטון זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן