דף הבית » כמה זמן לתוצאות » מהי בדיקת דם לשקיפות צוואר הרחם וכמה זמן לוקח עד לקבלת תוצאות?

מהי בדיקת דם לשקיפות צוואר הרחם וכמה זמן לוקח עד לקבלת תוצאות?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

מהי בדיקת דם לשקיפות צוואר הרחם וכמה זמן לוקח עד לקבלת תוצאות?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת דם לשקיפות צוואר הרחם?

בדיקת דם לשקיפות צוואר הרחם היא בדיקת סקר טרום לידתית לא פולשנית המשמשת לאיתור הפרעות כרומוזומליות בעובר. זוהי בדיקת דם הנעשית במהלך השליש הראשון של ההריון, בדרך כלל בין 10 ל-14 שבועות. הבדיקה מחפשת סמנים מסוימים בדם האם שיכולים להעיד על נוכחות של מומים כרומוזומליים בעובר. הבדיקה נעשית על ידי לקיחת דגימה מדם האם וניתוחה לסמנים מסוימים. סמנים אלו הם חלבונים המיוצרים על ידי העובר ויכולים להעיד על נוכחות של מומים כרומוזומליים. הבדיקה אינה פולשנית ואינה דורשת הכנה מיוחדת.

מה מחפש המבחן?

הבדיקה מחפשת סמנים מסוימים בדם האם שיכולים להעיד על נוכחות של מומים כרומוזומליים בעובר. סמנים אלו הם חלבונים המיוצרים על ידי העובר ויכולים להעיד על נוכחות של מומים כרומוזומליים. הבדיקה מחפשת סמנים כגון אלפא-פטופרוטאין (AFP), גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) ואסטריול לא מצומד (uE3).

כמה מדויקת הבדיקה?

הבדיקה מדויקת מאוד ויכולה לזהות מומים כרומוזומליים ברמת דיוק גבוהה. הבדיקה נעשית בדרך כלל בשילוב עם אולטרסאונד לאישור התוצאות. דיוק הבדיקה בדרך כלל גדול מ-99%.

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

תוצאות בדיקת הדם לשקיפות צוואר הרחם בדרך כלל לוקחות כשבועיים עד להחזרה. התוצאות נשלחות לרוב לרופא או למיילדת שהזמינו את הבדיקה. התוצאות יצביעו אם יש או אין בעובר הפרעות כרומוזומליות כלשהן. אם התוצאות מצביעות על אי תקינות כרומוזומלית, הרופא או המיילדת ידונו באפשרויות עם ההורים. בהתאם לסוג החריגה, ייתכן שיציעו להורים בדיקות נוספות או אפשרויות אחרות.

סיכום

בדיקת דם לשקיפות צוואר הרחם היא בדיקת סקר טרום לידתית לא פולשנית המשמשת לאיתור הפרעות כרומוזומליות בעובר. הבדיקה מחפשת סמנים מסוימים בדם האם שיכולים להעיד על נוכחות של מומים כרומוזומליים בעובר. הבדיקה מדויקת מאוד ויכולה לזהות מומים כרומוזומליים ברמת דיוק גבוהה. תוצאות בדיקת הדם לשקיפות צוואר הרחם בדרך כלל לוקחות כשבועיים עד להחזרה. אם התוצאות מצביעות על אי תקינות כרומוזומלית, הרופא או המיילדת ידונו באפשרויות עם ההורים. למידע נוסף על מבחן זה, צפהבסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן