דף הבית » כמה זמן לתוצאות » מה שאתה צריך לדעת על תוצאות בדיקות דם CMV וכמה זמן הן לוקחות

מה שאתה צריך לדעת על תוצאות בדיקות דם CMV וכמה זמן הן לוקחות

השאירו פרטים ונחזור מיד:

מה שאתה צריך לדעת על תוצאות בדיקות דם CMV וכמה זמן הן לוקחות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת דם CMV?

בדיקת דם CMV היא סוג של בדיקה אבחנתית המשמשת לאיתור נוכחות הציטומגלווירוס (CMV) בגוף. CMV הוא סוג של וירוס הרפס הנפוץ מאוד ולרוב אינו גורם לתסמינים. עם זאת, במקרים מסוימים, זה יכול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות. בדיקת הדם CMV משמשת לאבחון זיהום פעיל או כדי לקבוע אם אדם נחשף לנגיף בעבר.

כיצד מתבצע המבחן?

בדיקת הדם CMV מתבצעת על ידי לקיחת דגימת דם מהמטופל. לאחר מכן הדגימה נשלחת למעבדה לניתוח. המעבדה תחפש נוכחות של נוגדני CMV בדגימת הדם. אם קיימים הנוגדנים, זה מצביע על כך שהחולה נחשף לנגיף בעבר או שהוא נגוע כעת.

מה משמעות התוצאות?

אם תוצאות בדיקת הדם CMV חיוביות, המשמעות היא שהחולה נחשף לנגיף בעבר או שהוא נגוע כעת. אם התוצאות שליליות, זה אומר שהחולה לא נחשף לנגיף או שאינו נגוע כעת.

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות מבדיקת דם CMV תלוי במעבדה שמבצעת את הבדיקה. בדרך כלל, לוקח בערך שבוע עד שבועיים להגיע לתוצאות.

מהם הסיכונים של הבדיקה?

בדיקת דם CMV היא הליך בטוח ופשוט עם מינימום סיכונים. הסיכון השכיח ביותר הקשור לבדיקה הוא כאב או אי נוחות במקום הוצאת הדם. סיכונים אחרים כוללים זיהום, חבורות ודימום.

סיכום

בדיקת דם CMV היא בדיקה אבחנתית המשמשת לאיתור נוכחות הציטומגלווירוס בגוף. הבדיקה מתבצעת על ידי נטילת דגימת דם מהמטופל ושליחתה למעבדה לניתוח. תוצאות הבדיקה יכולות להעיד האם החולה נחשף לנגיף בעבר או נדבק כרגע. משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות מהבדיקה משתנה, אך בדרך כלל זה לוקח כשבוע עד שבועיים. הבדיקה בדרך כלל בטוחה עם מינימום סיכונים. למידע נוסף על בדיקות דם CMV, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן