דף הבית » כמה זמן לתוצאות » כמה זמן לוקחת בדיקת דם CMV?

כמה זמן לוקחת בדיקת דם CMV?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לוקחת בדיקת דם CMV?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה CMV?

Cytomegalovirus (CMV) הוא וירוס נפוץ שיכול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות. הוא בן למשפחת נגיפי ההרפס, והוא מתפשט באמצעות מגע עם נוזלי גוף, כגון רוק, שתן ודם. זה יכול להתפשט גם באמצעות מגע מיני. לרוב האנשים שנדבקו ב-CMV אין תסמינים כלשהם, אבל זה יכול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות אצל אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת, כמו אלה עם HIV/איידס, מושתלי איברים ואנשים המקבלים כימותרפיה.

מדוע מתבצעת בדיקת דם CMV?

בדיקת דם CMV נעשית כדי לקבוע אם אדם נדבק בנגיף. זה יכול לשמש גם כדי לפקח על יעילות הטיפול בזיהום CMV.

למי כדאי להיבדק?

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ לכל הנשים ההרות להיבדק ל-CMV. הסיבה לכך היא ש-CMV עלול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות אצל יילודים, כולל אובדן שמיעה, בעיות ראייה ומוגבלות נפשית. אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת צריכים להיבדק גם עבור CMV. זה כולל אנשים עם HIV/איידס, מושתלי איברים ואנשים המקבלים כימותרפיה.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

הבדיקה נעשית עם דגימת דם. הדגימה נשלחת למעבדה, שם היא נבדקת לנוגדני CMV. נוגדנים הם חלבונים המיוצרים על ידי מערכת החיסון של הגוף בתגובה לזיהום.

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

בדרך כלל לוקח כשבוע עד לקבלת תוצאות מבדיקת דם CMV. עם זאת, זה יכול לקחת זמן רב יותר אם הדגימה צריכה להישלח למעבדה חיצונית לבדיקה.

מה משמעות התוצאות?

אם הבדיקה חיובית, זה אומר שהאדם נדבק ב-CMV. אם הבדיקה שלילית, זה אומר שהאדם לא נדבק ב-CMV.

מה עלי לעשות אם אני מבחן חיובי?

אם אתה נמצא חיובי ל-CMV, הרופא שלך ימליץ על טיפול. אפשרויות הטיפול כוללות תרופות אנטי-ויראליות ותרופות לחיזוק מערכת החיסון. הרופא שלך גם ימליץ על צעדים להפחתת הסיכון להפצת הנגיף לאחרים.

סיכום

בדיקת דם CMV היא דרך פשוטה ויעילה לקבוע אם אדם נדבק בנגיף. הבדיקה אורכת בדרך כלל כשבוע עד לקבלת תוצאות, ואם הבדיקה חיובית, ניתן לקבל טיפול. חשוב לדבר עם הרופא שלך אם יש לך שאלות או חששות לגבי הבדיקה או התוצאות. למידע נוסף על בדיקות דם CMV ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן