דף הבית » כמה זמן לפני » לפני כמה זמן הייתה השואה?

לפני כמה זמן הייתה השואה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

לפני כמה זמן הייתה השואה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה הייתה השואה?

השואה הייתה הרדיפה והרצח השיטתית, בחסות המדינה, של שישה מיליון יהודים על ידי המשטר הנאצי ומשתפי הפעולה שלו. הנאצים תקפו יהודים, רומא, הומוסקסואלים, עדי יהוה ונכים להשמדה במחנות ריכוז ובמחנות המוות. הרדיפה ורצח העם בוצעו במהלך מלחמת העולם השנייה, מ-1941 עד 1945.

מתי התחילה השואה?

השואה החלה בשנת 1933, כאשר אדולף היטלר הפך לקנצלר גרמניה. היטלר והמפלגה הנאצית יישמו תוכנית של טוהר גזע ורדיפה של יהודים ומיעוטים אחרים. זה כלל את חוקי נירנברג, אשר שללו מהיהודים את אזרחותם וזכויות האזרח שלהם.

חוקי נירנברג

חוקי נירנברג היו סדרה של חוקים שהתקבלו ב-1935, אשר שללו מהיהודים את אזרחותם וזכויות האזרח שלהם. החוקים נועדו לבודד יהודים משאר החברה הגרמנית ולמנוע מהם להשתתף בחיים הציבוריים. כמו כן נאסר על יהודים להינשא או לקיים יחסי מין עם לא יהודים.

פוגרום ליל הבדולח

פוגרום ליל הבדולח היה סדרה של התקפות מתואמות נגד יהודים בגרמניה ובאוסטריה בנובמבר 1938. ההתקפות בוצעו על ידי כוחות צבאיים ואזרחים נאצים, והביאו להרס של מאות בתי כנסת, לביזת אלפי עסקים יהודיים, וכן מעצרם של יותר מ-30,000 יהודים.

מתי הסתיימה השואה?

השואה הסתיימה ב-1945, כאשר כוחות בעלות הברית שחררו את מחנות הריכוז ומחנות המוות. שחרור המחנות סימן את קץ המשטר הנאצי ואת סוף השואה.

סיכום

השואה הייתה אירוע טרגי בהיסטוריה שהביא למותם של מיליוני אנשים חפים מפשע. זה התחיל ב-1933 עם יישום חוקי נירנברג והסתיים ב-1945 עם שחרור מחנות הריכוז. למידע נוסף על השואה, בקר ב-YouTube או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן