דף הבית » כמה זמן לפני » יד ושם: מבט על ההיסטוריה והמשמעות של האנדרטה

יד ושם: מבט על ההיסטוריה והמשמעות של האנדרטה

השאירו פרטים ונחזור מיד:

יד ושם: מבט על ההיסטוריה והמשמעות של האנדרטה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה יד ושם?

יד ושם הוא אנדרטה ומוזיאון בירושלים המוקדש לקורבנות השואה. הוא הוקם בשנת 1953 על ידי הכנסת, הפרלמנט של ישראל, והוא מוזיאון השואה הגדול בעולם. יד ושם הוא ביטוי עברי שמשמעותו "אנדרטת זיכרון ושם", והוא משמש תזכורת למיליוני היהודים שנרצחו במהלך השואה.

תולדות יד ושם

יד ושם נוסד בשנת 1953 על ידי הכנסת, הפרלמנט של ישראל, כאנדרטת זיכרון לקורבנות השואה. המוזיאון תוכנן על ידי האדריכל משה ספדי, והוא נפתח לקהל בשנת 2005. המוזיאון ממוקם בהר הזיכרון בירושלים, והוא מוזיאון השואה הגדול בעולם. המוזיאון מורכב ממספר מבנים, ביניהם היכל השואה. שמות, המכיל את שמות כל קורבנות השואה; אנדרטת הילדים, המוקדשת למיליון וחצי ילדים יהודים שנהרגו בשואה; ועמק הקהילות, שהוא אנדרטה לזכר הקהילות היהודיות שנהרסו בשואה.

משמעותו של יד ושם

יד ושם הוא תזכורת רבת עוצמה לזוועות השואה ומשמשת תזכורת למיליוני היהודים שנרצחו במהלך רצח העם. המוזיאון הוא מקום זיכרון וחינוך, והוא מוקדש לשימור זכרם של קורבנות השואה. יד ושם משמש גם כמקום חינוך ומחקר, והוא בית הספר הבינלאומי להוראת השואה, אשר מציע תוכניות חינוכיות לסטודנטים מכל העולם. המוזיאון מארח גם מגוון אירועים, לרבות הרצאות, סמינרים וכנסים, לקידום חינוך ומודעות לשואה.

יד ושם והעם היהודי

יד ושם הוא סמל לחוסן של העם היהודי ומהווה תזכורת לכוחם ואומץ ליבם של אלו ששרדו את השואה. המוזיאון הוא מקום זיכרון וחינוך, והוא מוקדש לשימור זכרם של קורבנות השואה. יד ושם משמש גם כמקום חינוך ומחקר, והוא בית הספר הבינלאומי להוראת השואה, אשר מציע תוכניות חינוכיות לסטודנטים מכל העולם. המוזיאון מארח גם מגוון אירועים, לרבות הרצאות, סמינרים וכנסים, לקידום חינוך ומודעות לשואה.

יד ושם והעולם

יד ושם הוא סמל לחוסן של העם היהודי ומהווה תזכורת לכוחם ואומץ ליבם של אלו ששרדו את השואה. המוזיאון מהווה גם תזכורת לעולם זוועות השואה ומשמש כתזכורת לצורך בסובלנות ובהבנה. יד ושם הוא מקום זיכרון וחינוך, והוא מוקדש לשימור זכרם של קורבנות השואה. המוזיאון משמש גם כמקום של חינוך ומחקר, והוא בית הספר הבינלאומי להוראת השואה, המציע תכניות חינוכיות לתלמידים מרחבי העולם.

השוואה מהירה

יד ושם העם היהודי עוֹלָם
זיכרון ומוזיאון סמל לחוסן תזכורת לשואה
מקום זיכרון וחינוך תזכורת לחוזק ואומץ תזכורת של צורך בסובלנות והבנה
בית הספר הבינלאומי להוראת השואה

יד ושם הוא תזכורת רבת עוצמה לזוועות השואה ומשמשת תזכורת למיליוני היהודים שנרצחו במהלך רצח העם. המוזיאון הוא מקום זיכרון וחינוך, והוא מוקדש לשימור זכרם של קורבנות השואה. יד ושם הוא גם סמל לחוסן של העם היהודי ומהווה תזכורת לכוחם ואומץ ליבם של אלו ששרדו את השואה. המוזיאון משמש גם כתזכורת לעולם לזוועות השואה ומשמש תזכורת לצורך בסובלנות ובהבנה. ביד ושם פועל בית הספר הבינלאומי להוראת השואה, המציע תכניות חינוכיות לתלמידים מרחבי העולם. המוזיאון מארח גם מגוון אירועים, לרבות הרצאות, סמינרים וכנסים, לקידום חינוך ומודעות לשואה. יד ושם מהווה תזכורת חשובה לשואה ומשמשת תזכורת לצורך בסובלנות ובהבנה. למידע נוסף על יד ושם והשואה, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן