דף הבית » כמה זמן לפני » חיסון נגד אדמת: כמה זמן לפני ההריון?

חיסון נגד אדמת: כמה זמן לפני ההריון?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

חיסון נגד אדמת: כמה זמן לפני ההריון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה רובלה?

אדמת, הידועה גם בשם חצבת גרמנית, היא זיהום ויראלי מדבק מאוד. זה נגרם על ידי נגיף האדמת, שהוא בן למשפחת Togaviridae. רובלה היא בדרך כלל קלה, אך היא עלולה לגרום לסיבוכים חמורים אצל נשים הרות ותינוקותיהן שטרם נולדו.

מהם התסמינים של אדמת?

תסמיני האדמת מופיעים בדרך כלל שבועיים עד שלושה לאחר החשיפה לנגיף. התסמינים השכיחים ביותר כוללים פריחה, חום, כאב גרון ובלוטות לימפה נפוחות. תסמינים אחרים עשויים לכלול כאבי ראש, נזלת, עיניים אדומות וכאבי פרקים.

סיבוכים של אדמת

למרות שהאדמת היא בדרך כלל קלה, היא עלולה לגרום לסיבוכים רציניים אצל נשים הרות ותינוקותיהן שטרם נולדו. אם אישה בהריון נגועה באדמת, זה יכול להוביל להפלה, לידה מת או מומים מולדים. המום המולד הנפוץ ביותר הקשור לאדמת הוא תסמונת אדמת מולדת (CRS). CRS יכול לגרום למגוון של מומים מולדים, כולל אובדן שמיעה, מומי לב ופיגור שכלי.

חיסון נגד אדמת

הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך ועל תינוקך שטרם נולד מפני אדמת היא לקבל חיסון נגד אדמת. חיסון האדמת הוא דרך בטוחה ויעילה למניעת זיהום באדמת. החיסון ניתן בדרך כלל כחלק מהחיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR). חיסון ה-MMR ניתן לרוב לילדים בגילאי 12 עד 15 חודשים, ומינון דחף ניתן בין הגילאים 4 עד 6 שנים.

כמה זמן לפני ההריון כדאי לקבל את החיסון נגד אדמת?

מומלץ לנשים לקבל חיסון נגד אדמת לפחות חודש לפני הכניסה להריון. הסיבה לכך היא שלחיסון לוקח זמן להיות יעיל ומספק הגנה מפני אדמת. אם את כבר בהריון, חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני קבלת החיסון.

סיכום

אדמת היא זיהום ויראלי מדבק ביותר שעלול לגרום לסיבוכים חמורים בנשים הרות ובתינוקות שטרם נולדו. הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך ועל תינוקך שטרם נולד מפני אדמת היא לקבל חיסון נגד אדמת. מומלץ לנשים לקבל חיסון נגד אדמת לפחות חודש לפני הכניסה להריון. אם את כבר בהריון, חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני קבלת החיסון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן