דף הבית » כמה זמן לעשות » מתי לעשות בדיקת הריון

מתי לעשות בדיקת הריון

השאירו פרטים ונחזור מיד:

מתי לעשות בדיקת הריון

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא בדיקה רפואית המשמשת כדי לקבוע אם אישה בהריון או לא. זה נעשה בדרך כלל על ידי בדיקת דגימת שתן או דם עבור נוכחות של הורמון הנקרא גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG). הורמון זה מיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר השתלת ביצית מופרית ברחם.

מתי עלי לעשות בדיקת הריון?

הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא לאחר הפסדת מחזור. זה בדרך כלל כשבועיים לאחר ההתעברות. עם זאת, בדיקות מסוימות יכולות לזהות hCG כבר שבעה ימים לאחר ההתעברות. חשוב לציין שדיוק הבדיקה עולה ככל שממתינים.

בדיקות הריון ביתיות

בדיקות הריון ביתיות זמינות רבות והן קלות יחסית לשימוש. הם פועלים על ידי זיהוי נוכחות של hCG בשתן שלך. רוב הבדיקות דורשות שתן על מקל או לטבול את המקל בכוס שתן. התוצאות בדרך כלל יופיעו תוך מספר דקות.

בדיקת דם

בדיקות דם מדויקות יותר מבדיקות הריון ביתיות ויכולות לזהות hCG ברמות נמוכות יותר. הם נעשים בדרך כלל במשרד או במעבדה של רופא. התוצאות זמינות בדרך כלל תוך מספר ימים.

תוצאות חיוביות כוזבות

חשוב לציין שבדיקות הריון ביתיות יכולות לתת תוצאות חיוביות שגויות. המשמעות היא שהבדיקה עשויה להצביע על כך שאת בהריון גם אם אינך בהריון. זה יכול לקרות אם פג תוקף הבדיקה, אם נטלת תרופות מסוימות, או אם יש לך מצב רפואי שגורם לגוף שלך לייצר hCG.

פירוש התוצאות

אם הבדיקה חיובית, סביר להניח שאת בהריון. עם זאת, חשוב לאשר את התוצאות עם רופא. רופא יכול לבצע בדיקה גופנית ולהזמין בדיקות נוספות כדי לאשר את ההריון. אם הבדיקה שלילית, ייתכן שאינך בהריון. עם זאת, חשוב לציין שבדיקות הריון ביתיות אינן תמיד מדויקות. אם את עדיין חושבת שאת בהריון, עדיף להתייעץ עם רופא.

שאלות ותשובות

ש: כמה זמן לאחר ההתעברות יכולה בדיקת הריון לזהות hCG?

ת: רוב בדיקות ההריון הביתיות יכולות לזהות hCG כבר שבעה ימים לאחר ההתעברות. עם זאת, דיוק הבדיקה עולה ככל שממתינים זמן רב יותר.

ש: מה ההבדל בין בדיקת הריון ביתית לבדיקת דם?

ת: בדיקות הריון ביתיות פועלות על ידי זיהוי נוכחות של hCG בשתן. בדיקות דם מדויקות יותר מבדיקות הריון ביתיות ויכולות לזהות hCG ברמות נמוכות יותר. הם נעשים בדרך כלל במשרד או במעבדה של רופא.

ש: מה עלי לעשות אם אני מקבל תוצאה חיובית כוזבת?

ת: אם אתה מקבל תוצאה חיובית כוזבת, חשוב להתייעץ עם רופא. רופא יכול לבצע בדיקה גופנית ולהזמין בדיקות נוספות לאישור ההריון. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן