דף הבית » כמה זמן לעשות » כמה זמן אפשר לעשות בדיקת הריון?

כמה זמן אפשר לעשות בדיקת הריון?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן אפשר לעשות בדיקת הריון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא בדיקה רפואית המשמשת כדי לקבוע אם אישה בהריון או לא. זה נעשה בדרך כלל על ידי לקיחת דגימת שתן או דם מהאישה ובדיקת נוכחותם של הורמונים מסוימים המיוצרים במהלך ההריון. ניתן להשתמש בתוצאות הבדיקה כדי לאשר או להכחיש הריון.

כמה זמן אפשר לחכות לבדיקת הריון?

משך הזמן שאתה יכול להמתין לביצוע בדיקת הריון תלוי בסוג הבדיקה שאתה עושה. ככלל, ככל שתחכה יותר, כך התוצאות יהיו מדויקות יותר.

בדיקות שתן

בדיקות שתן הן הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת הריון וניתן לבצע אותן בבית או ברופא. בדיקות שתן מזהות את נוכחות ההורמון hCG (גונדוטרופין כוריוני אנושי) בשתן. הורמון זה מיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר ההתעברות. רוב בדיקות השתן יכולות לזהות רמות hCG נמוכות עד 25 mIU/ml. המשמעות היא שבדרך כלל ניתן לקבל תוצאות מדויקות מבדיקת שתן כשבוע לאחר ההתעברות. עם זאת, עדיף להמתין לפחות שבועיים לאחר ההתעברות לפני ביצוע בדיקת שתן כדי להבטיח את התוצאות המדויקות ביותר.

בדיקת דם

בדיקות דם רגישות יותר מבדיקות שתן ויכולות לזהות רמות hCG נמוכות עד 5 mIU/ml. המשמעות היא שבדרך כלל ניתן לקבל תוצאות מדויקות מבדיקת דם כשישה עד שמונה ימים לאחר ההתעברות. עם זאת, עדיף להמתין לפחות שבועיים לאחר ההתעברות לפני ביצוע בדיקת דם כדי להבטיח את התוצאות המדויקות ביותר.

בדיקות בבית

בדיקות הריון בבית דומות לבדיקות שתן ויכולות לזהות רמות hCG נמוכות עד 25 mIU/ml. המשמעות היא שבדרך כלל ניתן לקבל תוצאות מדויקות מבדיקה ביתית כשבוע לאחר ההתעברות. עם זאת, עדיף להמתין לפחות שבועיים לאחר ההתעברות לפני ביצוע בדיקה ביתית כדי להבטיח את התוצאות המדויקות ביותר.

מתי לפנות לרופא

אם אינך בטוחה מתי הגעת להריון או אם עשית בדיקת הריון והתוצאות אינן ברורות, עדיף לפנות לרופא. רופא יכול לבצע בדיקה רגישה יותר ולספק לך תוצאות מדויקות יותר.

סיכום

לדעת כמה זמן אפשר לחכות לבדיקת הריון חשובה לקבלת תוצאות מדויקות. בדיקות שתן יכולות לזהות רמות hCG נמוכות כמו 25 mIU/ml ובדרך כלל יכולות לספק תוצאות מדויקות כשבוע לאחר ההתעברות. בדיקות הדם רגישות יותר ויכולות לזהות רמות hCG נמוכות עד 5 mIU/ml ובדרך כלל יכולות לספק תוצאות מדויקות כשישה עד שמונה ימים לאחר ההתעברות. בדיקות בבית דומות לבדיקות שתן ובדרך כלל יכולות לספק תוצאות מדויקות כשבוע לאחר ההתעברות. אם אינך בטוחה מתי הגעת להריון או אם עשית בדיקת הריון והתוצאות אינן ברורות, עדיף לפנות לרופא. למידע נוסף, צפה בסרטון זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן