דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות נשים צריכות לבצע בדיקת פאפ?

באיזו תדירות נשים צריכות לבצע בדיקת פאפ?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות נשים צריכות לבצע בדיקת פאפ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת פאפ?

בדיקת פאפ, הידועה גם כבדיקת פאפ, היא בדיקת סקר המשמשת לאיתור תאים לא תקינים בצוואר הרחם. במהלך בדיקת פאפ, רופא או אחות ישתמשו בכלי מיוחד כדי לאסוף דגימת תאים מצוואר הרחם. לאחר מכן הדגימה נשלחת למעבדה לבדיקת תאים חריגים.

מדוע בדיקת פאפ חשובה?

בדיקת פאפ חשובה מכיוון שהיא יכולה לזהות תאים חריגים בצוואר הרחם שעלולים להוות סימן לסרטן צוואר הרחם. סרטן צוואר הרחם הוא אחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר בנשים, וניתן לטפל בו אם הוא נתפס מוקדם. בדיקת פאפ יכולה גם לזהות מצבים אחרים, כגון זיהומים, שאולי צריך לטפל בהם.

באיזו תדירות נשים צריכות לבצע בדיקת פאפ?

המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגים (ACOG) ממליץ לנשים בגילאי 21 עד 65 לעבור בדיקת פאפ כל שלוש שנים. נשים בגילאי 30 עד 65 יכולות גם לבחור לעבור בדיקת פאפ ובדיקת HPV כל חמש שנים. נשים שעברו מריחות פאפ חריגות בעבר עשויות להצטרך להיבדק לעתים קרובות יותר.

נשים מתחת לגיל 21

נשים מתחת לגיל 21 לא צריכות לעבור בדיקת פאפ. הסיבה לכך היא שצוואר הרחם עדיין מתפתח וכל תאים לא תקינים שנמצאו עשויים לנבוע משינויים תקינים בצוואר הרחם.

נשים מעל גיל 65

נשים מעל גיל 65 שעברו בדיקת פאפ רגילה וללא תוצאות חריגות בעשר השנים האחרונות לא יצטרכו לעבור בדיקת פאפ. עם זאת, חשוב לשוחח עם הרופא שלך על גורמי הסיכון האישיים שלך והאם אתה צריך להמשיך לקבל מריחות פאפ או לא.

למה לצפות במהלך בדיקת פאפ

בדיקת פאפ היא הליך קל ומהיר. במהלך ההליך, רופא או אחות ישתמשו בכלי מיוחד כדי לאסוף דגימת תאים מצוואר הרחם. לאחר מכן הדגימה נשלחת למעבדה כדי להיבדק אם יש תאים חריגים. ההליך עלול לגרום לאי נוחות מסוימת, אך הוא לא אמור להיות כואב. לאחר ההליך, אתה עלול לחוות דימום קל או התכווצויות. תסמינים אלו אמורים להיעלם תוך מספר ימים.

סיכום

בדיקת פאפ היא בדיקת סקר חשובה לנשים שיכולה לזהות תאים חריגים בצוואר הרחם שעלולים להוות סימן לסרטן צוואר הרחם. הקולג' האמריקאי למיילדות וגניקולוגים ממליץ לנשים בגילאי 21 עד 65 לעבור בדיקת פאפ כל שלוש שנים. נשים בגילאי 30 עד 65 יכולות גם לבחור לעבור בדיקת פאפ ובדיקת HPV כל חמש שנים. נשים שעברו מריחות פאפ חריגות בעבר עשויות להצטרך להיבדק לעתים קרובות יותר. למידע נוסף, בקר ב-YouTube או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן