דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות כדאי לעשות ממוגרפיה?

באיזו תדירות כדאי לעשות ממוגרפיה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות כדאי לעשות ממוגרפיה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי ממוגרפיה?

ממוגרפיה היא צילום רנטגן של השד המשמש לאיתור ואבחון סרטן השד. זוהי הדרך היעילה ביותר לגילוי סרטן השד בשלביו המוקדמים. ממוגרפיה יכולה גם לזהות מחלות שד אחרות, כגון ציסטות וגידולים שפירים.

מדוע בדיקת ממוגרפיה חשובה?

בדיקות ממוגרפיה חשובות מכיוון שהן יכולות לזהות סרטן שד בשלביו המוקדמים, כאשר ניתן לטפל בו ביותר. גילוי מוקדם יכול להוביל לתוצאות טובות יותר ושיעורי הישרדות משופרים. ממוגרפיה יכולה גם לזהות מחלות שד אחרות, כגון ציסטות וגידולים שפירים.

באיזו תדירות כדאי לעבור ממוגרפיה?

האגודה האמריקנית לסרטן ממליצה לנשים בגילאי 45 עד 54 לעבור בדיקת ממוגרפיה מדי שנה. נשים בנות 55 ומעלה צריכות לעבור בדיקת ממוגרפיה כל שנתיים, או שהן יכולות להמשיך לעבור אחת כל שנה אם הן מעדיפות. נשים בסיכון גבוה לסרטן השד עשויות להתחיל לעבור ממוגרפיה מוקדם יותר ו/או בתדירות גבוהה יותר.

נשים מתחת לגיל 45

נשים מתחת לגיל 45 צריכות לדבר עם הרופא שלהן מתי להתחיל לעבור ממוגרפיה. ייתכן שחלק מהנשים יצטרכו להתחיל מוקדם מגיל 45 אם יש להן היסטוריה משפחתית של סרטן השד או גורמי סיכון אחרים.

נשים עם היסטוריה של סרטן השד

נשים שחלו בסרטן השד צריכות לדבר עם הרופא שלהן לגבי התדירות שבה עליהן לעבור ממוגרפיה. ייתכן שהן יצטרכו לעבור ממוגרפיה בתדירות גבוהה יותר מנשים שמעולם לא חלו בסרטן השד.

למה לצפות במהלך ממוגרפיה

בדיקת ממוגרפיה היא הליך מהיר וללא כאבים. במהלך הממוגרפיה, הטכנאי יניח את השד שלך בין שתי צלחות וידחוס אותו. זה עוזר לקבל תמונה ברורה של רקמת השד. הדחיסה עלולה להיות לא נוחה, אבל היא לא אמורה להיות כואבת.

היתרונות של ממוגרפיה רגילה

בדיקות ממוגרפיה סדירות יכולות לסייע באיתור סרטן השד בשלביו המוקדמים, כאשר ניתן לטפל בו ביותר. גילוי מוקדם יכול להוביל לתוצאות טובות יותר ושיעורי הישרדות משופרים. ממוגרפיה יכולה גם לזהות מחלות שד אחרות, כגון ציסטות וגידולים שפירים.

השוואה מהירה

גיל תדירות
45-54 שְׁנָתִי
55+ כל שנתיים
מתחת לגיל 45 שוחח עם הרופא
היסטוריה של סרטן השד שוחח עם הרופא

ממוגרפיה הן חלק חשוב בבריאות השד. הם יכולים לסייע באיתור סרטן השד בשלביו המוקדמים, כאשר ניתן לטפל בו ביותר. נשים בגילאי 45 עד 54 צריכות לעבור בדיקת ממוגרפיה מדי שנה, ונשים בנות 55 ומעלה צריכות לעבור אחת לשנתיים. נשים בסיכון גבוה לסרטן השד עשויות להתחיל לעבור ממוגרפיה מוקדם יותר ו/או בתדירות גבוהה יותר. נשים מתחת לגיל 45 צריכות לדבר עם הרופא שלהן מתי להתחיל לעבור ממוגרפיה. נשים שחלו בסרטן השד צריכות גם לדבר עם הרופא שלהן לגבי התדירות שבה עליהן לעבור ממוגרפיה. בדיקת ממוגרפיה היא הליך מהיר וללא כאבים, והיתרונות של ממוגרפיה רגילות ברורים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן