דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות כדאי ליטול אנטיביוטיקה?

באיזו תדירות כדאי ליטול אנטיביוטיקה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות כדאי ליטול אנטיביוטיקה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי אנטיביוטיקה?

אנטיביוטיקה היא תרופות המשמשות לטיפול בזיהומים חיידקיים. הם פועלים על ידי הרג את החיידקים או מונעים מהם להתרבות. אנטיביוטיקה ניתנת על ידי רופאים לטיפול במגוון זיהומים חיידקיים, כולל דלקת גרון, דלקות בדרכי השתן ודלקות עור.

מתי כדאי ליטול אנטיביוטיקה?

יש ליטול אנטיביוטיקה רק לאחר שנקבע על ידי רופא. נטילת אנטיביוטיקה ללא מרשם עלולה להיות מסוכנת. זה יכול להוביל לעמידות לאנטיביוטיקה, מה שאומר שהחיידקים הופכים עמידים לאנטיביוטיקה והם אינם פועלים עוד. חשוב ליטול אנטיביוטיקה כפי שנקבע על ידי הרופא שלך. זה אומר לקחת את הקורס המלא של אנטיביוטיקה, גם אם אתה מתחיל להרגיש טוב יותר. הפסקת אנטיביוטיקה מוקדמת עלולה להוביל לכך שהחיידקים יהפכו עמידים לאנטיביוטיקה.

מהן תופעות הלוואי של אנטיביוטיקה?

אנטיביוטיקה עלולה לגרום לתופעות לוואי, כגון בחילות, הקאות ושלשולים. הם יכולים גם לגרום לתגובות אלרגיות, כגון כוורות, פריחה וגרד. אם אתה נתקל באחת מתופעות הלוואי הללו, פנה מיד לרופא שלך.

טיפים לנטילת אנטיביוטיקה

  • קח אנטיביוטיקה כפי שנקבע על ידי הרופא שלך.
  • קח את הקורס המלא של אנטיביוטיקה, גם אם אתה מתחיל להרגיש טוב יותר.
  • קח אנטיביוטיקה עם אוכל כדי להפחית את הסיכון לקלקול קיבה.
  • שתו הרבה נוזלים בזמן נטילת אנטיביוטיקה כדי למנוע התייבשות.
  • אין ליטול אנטיביוטיקה שנרשמה למישהו אחר.

מתי להימנע מנטילת אנטיביוטיקה

אין ליטול אנטיביוטיקה עבור זיהומים ויראליים, כגון הצטננות ושפעת. זיהומים אלו נגרמים על ידי וירוסים, לא חיידקים, ואנטיביוטיקה לא תעזור. נטילת אנטיביוטיקה לזיהום ויראלי עלולה להוביל לעמידות לאנטיביוטיקה ועלולה להחמיר את הזיהום.

החשיבות של אנטיביוטיקה

אנטיביוטיקה היא תרופות חשובות שיכולות לסייע בטיפול בזיהומים חיידקיים. יש ליטול אותם רק כאשר נרשמו על ידי רופא ויש ליטול אותם כפי שנקבע. נטילת אנטיביוטיקה לא נכונה עלולה להוביל לעמידות לאנטיביוטיקה, מה שעלול להקשות על הטיפול בזיהומים חיידקיים בעתיד. למידע נוסף על אנטיביוטיקה, צפה בסרטון זה של ארגון הבריאות העולמי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן