דף הבית » כל כמה זמן » אנטיביוטיקה: מה שאתה צריך לדעת

אנטיביוטיקה: מה שאתה צריך לדעת

השאירו פרטים ונחזור מיד:

אנטיביוטיקה: מה שאתה צריך לדעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי אנטיביוטיקה?

אנטיביוטיקה היא תרופות המשמשות לטיפול בזיהומים חיידקיים. הם פועלים על ידי הרג את החיידקים או מונעים מהם להתרבות. אנטיביוטיקה זמינה גם בצורת גלולה וגם בצורה נוזלית, ונלקחת בדרך כלל כל כמה שעות. חשוב לקחת את הקורס המלא של אנטיביוטיקה שנקבע על ידי הרופא שלך, גם אם אתה מתחיל להרגיש טוב יותר.

סוגי אנטיביוטיקה

ישנם סוגים רבים ושונים של אנטיביוטיקה, והם מסווגים על סמך אופן הפעולה שלהם. אנטיביוטיקה בעלת טווח רחב יעילה כנגד מגוון רחב של חיידקים, בעוד אנטיביוטיקה צר טווח יעילה רק כנגד סוגים מסוימים של חיידקים. חלק מהאנטיביוטיקה מסווגת גם כבקטריוסטטית, כלומר מונעת מחיידקים להתרבות, או קוטל חיידקים, כלומר הורגים את החיידקים.

פניצילינים

פניצילינים הם סוג של אנטיביוטיקה יעילה נגד מגוון רחב של חיידקים. הם פועלים על ידי מניעת יצירת קירות התא שמגנים עליהם מפני המערכת החיסונית של הגוף. הפניצילינים הנפוצים כוללים אמוקסיצילין, אמפיצילין ופניצילין G.

צפלוספורינים

צפלוספורינים הם סוג של אנטיביוטיקה יעילה נגד מגוון רחב של חיידקים. הם פועלים על ידי מניעת יצירת קירות התא שמגנים עליהם מפני המערכת החיסונית של הגוף. צפלוספורינים נפוצים כוללים cefazolin, cefuroxime ו-cefotaxime.

מתי לקחת אנטיביוטיקה

יש ליטול אנטיביוטיקה רק לאחר שנקבע על ידי רופא. נטילת אנטיביוטיקה כשאין בהם צורך עלולה להוביל לעמידות לאנטיביוטיקה, כלומר החיידקים הופכים עמידים לאנטיביוטיקה והיא אינה יעילה יותר. חשוב לקחת את הקורס המלא של אנטיביוטיקה שנקבע על ידי הרופא שלך, גם אם אתה מתחיל להרגיש טוב יותר.

תופעות לוואי של אנטיביוטיקה

אנטיביוטיקה יכולה לגרום למגוון תופעות לוואי, כולל בחילות, הקאות, שלשולים ופריחה. במקרים מסוימים, אנטיביוטיקה יכולה גם לגרום לתגובות אלרגיות. חשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה חווה תופעות לוואי כלשהן בזמן נטילת אנטיביוטיקה.

סיכום

אנטיביוטיקה היא כלי רב עוצמה במלחמה בזיהומים חיידקיים, אך חשוב להבין כיצד ומתי לקחת אותם. שוחח עם הרופא שלך אם יש לך שאלות או חששות לגבי נטילת אנטיביוטיקה. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה או צפה בסרטונים על אנטיביוטיקה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן