דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות כדאי להתחסן נגד שפעת?

באיזו תדירות כדאי להתחסן נגד שפעת?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות כדאי להתחסן נגד שפעת?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי שפעת?

שפעת, או שפעת, היא מחלה מדבקת בדרכי הנשימה הנגרמת על ידי וירוס. זה יכול לגרום למחלה קלה עד קשה, ולעיתים אף יכול להוביל למוות. תסמינים של שפעת כוללים חום, צמרמורות, שיעול, כאב גרון, נזלת או אף סתום, כאבי שרירים או גוף, כאבי ראש, עייפות ולעיתים הקאות ושלשולים.

מדוע חיסון חשוב?

חיסון הוא הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך ועל משפחתך מפני שפעת. חיסונים עוזרים לגוף שלך לפתח חסינות לנגיף, כך שאם אתה נחשף אליו, הגוף שלך יכול להילחם בו. חיסונים גם עוזרים להפחית את חומרת המחלה אם אתה חולה.

באיזו תדירות כדאי להתחסן?

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ לכל אחד מגיל 6 חודשים ומעלה לקבל חיסון נגד שפעת מדי שנה. זה חשוב במיוחד עבור אנשים בסיכון גבוה לסיבוכי שפעת חמורים, כולל ילדים צעירים, נשים בהריון, אנשים עם מצבים בריאותיים כרוניים מסוימים ואנשים בני 65 ומעלה.

מתי כדאי להתחסן?

הזמן הטוב ביותר להתחסן הוא בסתיו, לפני תחילת עונת השפעת. עם זאת, עדיין מועיל להתחסן מאוחר יותר בעונה, כל עוד נגיפי שפעת מסתובבים. חיסון יכול להפחית את הסיכון לאשפוז הקשור לשפעת עבור ילדים, מבוגרים בגיל העבודה ומבוגרים.

אילו סוגי חיסונים זמינים?

ישנם שני סוגים של חיסוני שפעת זמינים: חיסון נגד שפעת מומת (IIV) וחיסון שפעת רקומביננטי (RIV). ה- IIV ניתן כזריקה ומאושר לאנשים מגיל 6 חודשים ומעלה. ה-RIV ניתן כתרסיס לאף ומאושר לאנשים מגיל שנתיים ומעלה.

דעה אישית

התחסנות נגד שפעת היא צעד חשוב בהגנה על עצמך ועל משפחתך מפני הנגיף. חשוב להתחסן מדי שנה, שכן הנגיף יכול להשתנות משנה לשנה. חיסון הוא הדרך הטובה ביותר להפחית את הסיכון למחלות קשות ולאשפוז. למידע נוסף על שפעת וחיסונים, בקר ביוטיוב או בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן