דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד שפעת?

באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד שפעת?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד שפעת?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה חיסון נגד שפעת?

חיסון נגד שפעת הוא חיסון שעוזר להגן עליך מפני נגיף השפעת. זה ניתן בדרך כלל כזריקה, אך ניתן גם כתרסיס לאף. החיסון מכיל צורה מוחלשת של הנגיף, המסייעת לגוף שלך לבנות חסינות כלפיו. חשוב לקבל חיסון נגד שפעת כל שנה, מכיוון שהנגיף משתנה וזנים חדשים צצים.

למה חשוב לקבל חיסון נגד שפעת?

חיסון נגד שפעת חשוב מכמה סיבות. ראשית, זה עוזר להגן עליך מפני שפעת. שפעת עלולה להיות מחלה קשה, ואף יכולה להיות מסכנת חיים במקרים מסוימים. זה יכול גם להוביל לסיבוכים אחרים, כגון דלקת ריאות. חיסון נגד שפעת יכול לעזור להפחית את הסיכון לחלות בשפעת וסיבוכיה. שנית, חיסון נגד שפעת עוזרת להגן על הסובבים אותך. כאשר אתה מקבל חיסון נגד שפעת, יש לך פחות סיכוי להפיץ את הנגיף לאחרים. זה חשוב במיוחד עבור אלה הפגיעים יותר לשפעת, כגון ילדים צעירים, נשים בהריון ואנשים עם מערכת חיסון מוחלשת.

באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד שפעת?

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ לכל אחד מגיל 6 חודשים ומעלה לקבל חיסון נגד שפעת מדי שנה. הסיבה לכך היא שהנגיף משתנה מדי שנה, ויש לעדכן את החיסון כדי להגן מפני הזנים החדשים. חשוב במיוחד עבור קבוצות מסוימות של אנשים לקבל חיסון נגד שפעת מדי שנה. אלו כוללים:

  • ילדים מגיל 6 חודשים עד 4 שנים
  • נשים בהריון
  • אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת
  • אנשים מעל גיל 65

חשוב גם לעובדי שירותי הבריאות ולאלה שעובדים עם ילדים צעירים לקבל חיסון נגד שפעת מדי שנה.

מתי כדאי לקבל חיסון נגד שפעת?

ה-CDC ממליץ לקבל חיסון נגד שפעת ברגע שהוא זמין, וזה בדרך כלל בסתיו. עם זאת, זה עדיין מועיל לקבל חיסון נגד שפעת מאוחר יותר בעונה, כל עוד השפעת עדיין במחזור. לוקח שבועיים עד שהחיסון ישפיע ולכן עדיף לקבל אותו בהקדם האפשרי.

השוואה מהירה

קְבוּצָה תדירות מומלצת
כולם בני 6 חודשים ומעלה כל שנה
ילדים מגיל 6 חודשים עד 4 שנים כל שנה
נשים בהריון כל שנה
אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת כל שנה
אנשים מעל גיל 65 כל שנה
עובדי בריאות כל שנה
אנשים שעובדים עם ילדים קטנים כל שנה

חיסון נגד שפעת הוא חלק חשוב בשמירה על בריאות והגנה על הסובבים אותך. מומלץ לכל אחד מגיל 6 חודשים ומעלה לקבל חיסון נגד שפעת מדי שנה. זה חשוב במיוחד לקבוצות מסוימות של אנשים, כמו ילדים, נשים בהריון ואנשים עם מערכת חיסון מוחלשת. חשוב גם לעובדי שירותי הבריאות ולאלה שעובדים עם ילדים צעירים לקבל חיסון נגד שפעת מדי שנה. עדיף לקבל חיסון נגד שפעת ברגע שהוא זמין, וזה בדרך כלל בסתיו. עם זאת, זה עדיין מועיל לקבל חיסון נגד שפעת מאוחר יותר בעונה, כל עוד השפעת עדיין במחזור.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן