דף הבית » כמה זמן צריך » כמה זמן צריך להפסיק מדלל לפני השתלת שן?

כמה זמן צריך להפסיק מדלל לפני השתלת שן?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן צריך להפסיק מדלל לפני השתלת שן?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה דק יותר ומדוע צריך לעצור אותו לפני השתלת שן?

מדלל הוא סוג של תרופה המשמשת לדילול הדם ולמניעת קרישה. זה נפוץ לרשום לאנשים שיש להם סיכון גבוה לפתח קרישי דם, כגון אלה עם מחלת לב או שבץ. כאשר נוטלים מדלל, הוא מפחית את יכולת הקרישה של הדם, מה שיכול להועיל במקרים מסוימים. עם זאת, זה יכול להיות מסוכן גם כשמדובר בהליכים דנטליים, כגון השתלת שן. כאשר מבצעים השתלת שן, רופא השיניים צריך להיות מסוגל לשלוט בכמות הדימום המתרחשת. אם מטופל נוטל מדלל, זה יכול להקשות על שליטה על הדימום, שכן המדלל יפחית את יכולת הקרישה של הדם. זה יכול להוביל לדימום מוגזם ואף יכול לגרום לכישלון השתל. מסיבה זו, חשוב להפסיק ליטול מדלל לפני השתלת שן.

כמה זמן צריך להפסיק מדלל לפני השתלת שן?

משך הזמן שיש להפסיק את הדק לפני השתלת שן תלוי בסוג הדק שנלקח. בדרך כלל, מומלץ להפסיק את המדלל לפחות חמישה ימים לפני ההליך. זאת כדי להבטיח שלמדלל היה מספיק זמן לעזוב את הגוף ושהדם מסוגל להיקרש כרגיל. עבור סוגים מסוימים של מדלל, כמו וורפרין, מומלץ להפסיק אותו לפחות שבועיים לפני ההליך. הסיבה לכך היא שלוורפרין לוקח יותר זמן לצאת מהגוף מאשר סוגים אחרים של מדלל. חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא בכל הנוגע להפסקת דק לפני השתלת שן.

מהם הסיכונים של אי הפסקת דק לפני השתלת שן?

אם לא עוצרים מדלל לפני השתלת שן, ישנם מספר סיכונים שיכולים להתרחש. הסיכון החמור ביותר הוא שהשתל עלול להיכשל עקב דימום מוגזם. זה יכול להוביל לדחיית השתל על ידי הגוף ויש צורך להסירו. בנוסף, קיים סיכון לזיהום עקב כמות הדימום המוגברת.

סיכון לדימום מוגזם

הסיכון החמור ביותר של אי הפסקת דק לפני השתלת שן הוא שהשתל עלול להיכשל עקב דימום מוגזם. זה יכול להתרחש אם הדם אינו מסוגל להיקרש כרגיל עקב נוכחות של מדלל. זה יכול להוביל לדחיית השתל על ידי הגוף ויש צורך להסירו.

סכנת זיהום

סיכון נוסף של אי הפסקת דקה לפני השתלת שן הוא שיש סיכון מוגבר לזיהום. הסיבה לכך היא שהכמות המוגברת של הדימום יכולה לאפשר לחיידקים להיכנס לאתר ההשתלה, מה שמוביל לזיהום.

סיכון לכשל בשתל

לבסוף, קיים סיכון לכשל בשתל אם לא עוצרים מדלל לפני השתלת שן. הסיבה לכך היא שהשתל לא יוכל להיקשר כראוי עם עצם הלסת עקב נוכחות של מדלל. זה יכול להוביל לכך שהשתל ישתחרר ויש צורך להסירו.

סיכום

חשוב להפסיק ליטול מדלל לפני ביצוע השתלת שן. משך הזמן שיש להפסיק את הדק תלוי בסוג הדק שנלקח. בדרך כלל, מומלץ להפסיק את המדלל לפחות חמישה ימים לפני ההליך. עבור סוגים מסוימים של מדללים, כמו וורפרין, מומלץ להפסיק אותו לפחות שבועיים לפני ההליך. אי הפסקת דק לפני השתלת שן עלולה להוביל לדימום מוגזם, זיהום וכשל בשתל. למידע נוסף, מצא מידע נוסף ב-YouTube או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן