דף הבית » כמה זמן צריך » כמה זמן צריך להדליק נרות חנוכה?

כמה זמן צריך להדליק נרות חנוכה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

. כמה זמן צריך להדליק נרות חנוכה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה חנוכה?

חנוכה הוא חג יהודי בן שמונה ימים החוגג את חנוכתו מחדש של בית המקדש השני בירושלים. הוא ידוע גם כפסטיבל האורות והוא נחגג על ידי הדלקת החנוכייה, מנורת תשעה קנים. בכל ליל חנוכה מדליקים נר אחד נוסף עד להדלקת כל שמונת הנרות בלילה השמיני.

כמה זמן צריך להדליק נרות חנוכה?

משך הזמן המסורתי להדלקת נרות חנוכה הוא 30 דקות. זאת על סמך ההוראה התלמודית שיש להדליק את המנורה לפחות חצי שעה. הסיבה לכך היא שהחנוכיה נועדה להוות תזכורת לנס השמן שנמשך שמונה ימים.

הברכה

לפני הדלקת החנוכייה מברכים. ברכה זו ידועה בשם Shehecheyanu ונאמר להודות לאלוהים על שאפשר לנו להגיע לזמן המיוחד הזה. לאחר הברכה מדליקים את החנוכייה והנרות צריכים להישאר דולקים למשך 30 דקות לפחות.

הסיבה מאחורי 30 הדקות

הסיבה לטווח הזמן של 30 דקות היא להבטיח שהחנוכיה תדלק לפרק זמן ארוך מספיק כדי שיראו את העוברים והשבים. זו דרך לפרסם את נס השמן שנמשך שמונה ימים.

פרשנויות מודרניות

בעת החדשה, יש אנשים שבוחרים להדליק את החנוכייה לפרק זמן קצר יותר, כמו 15 דקות. הסיבה לכך היא שהחנוכיה כבר לא דולקת בציבור, אלא בבית. מסגרת זמן קצרה יותר זו עדיין נתפסת כדרך להנציח את נס הנפט.

הדלקת החנוכייה

בהדלקת החנוכייה חשוב לזכור שקודם כל יש להדליק את השמש, או נר העזר. נר זה משמש להדלקת הנרות האחרים ואמור להישאר דולק במשך כל 30 הדקות. לאחר הדלקת השמש, יש להדליק את שאר הנרות משמאל לימין.

השוואה מהירה

משך זמן סיבה
30 דקות מבוסס על הוראת התלמוד
15 דקות פרשנות מודרנית

לסיכום, משך הזמן המסורתי להדלקת נרות חנוכה הוא 30 דקות. זאת על סמך ההוראה התלמודית שיש להדליק את המנורה לפחות חצי שעה. זאת על מנת להבטיח שהחנוכיה תהיה דולקת לפרק זמן ארוך מספיק כדי שיראו את העוברים והשבים. בעת החדשה, יש אנשים שבוחרים להדליק את החנוכייה לפרק זמן קצר יותר, כמו 15 דקות. בהדלקת החנוכייה חשוב לזכור שקודם כל יש להדליק את השמש, או נר העזר. נר זה משמש להדלקת הנרות האחרים ואמור להישאר דולק במשך כל 30 הדקות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן